آفتاب

حمله اردوغان به رهبران اپوزیسیون ترکیه

حمله اردوغان به رهبران اپوزیسیون ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن متهم کردن احزاب اپوزیسیون این کشور به «بی‌تفاوتی نسبت به مذهب»، از سازمان امور مذهبی ترکیه به دلیل جلوگیری از نفوذ گروه‌های بنیادگرایی چون بوکوحرام و داعش در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در این باره گفت: رهبر یکی از مهم‌ترین احزاب اپوزیسیون زمانی که من در سفر بودم از لفظی نامناسب استفاده کرد. او ارزش پاسخ دادن ندارد اما تمامی شهروندان رئیس‌جمهوری خود را به خوبی می‌شناسند.

پیش از این کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم برداشت اردوغان از قرآن را مانند برداشت کنان اورن، رهبر کودتای نظامی سال 1980و رئیس‌جمهور سابق این کشور توصیف کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به سخنان قلیچدار اوغلو اظهار کرد: جایی که قرآن در زندگی تو دارد مشخص است.

اردوغان در ادامه سخنانش به صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک مردم تاخت و عنوان کرد: این حزب سیاسی که از سوی ترور حمایت می‌شود از برادران و خواهران نجیب کرد من سوءاستفاده می‌کند. من از برادران و خواهران کرد خود می‌خواهم چه عقیده دارند چه ندارند، هفتم ژوئن به این بازی خاتمه دهند.

وی سپس درباره دمیرتاش گفت: او می‌گوید، میدان تقسیم کعبه ماست. آیا آنها در انتخابات هفتم ژوئن سزاوار درس گرفتن نیستند.

اردوغان در ادامه با اشاره به انتقاد مطرح شده علیه او در رفتار جانبدارانه‌اش خاطرنشان کرد: بله، من دارای غرض و پیشداوری هستم. من جانبدارانه رفتار می‌کنم و طرفدار مردم هستم. هر چیزی که مردم باشد من هم آن هستم.

انتهای پیام

کد N811806

وبگردی