آفتاب

زیباکلام: نخبگان مشکلات را بگویند

زیباکلام: نخبگان مشکلات را بگویند

یک استاد دانشگاه گفت: باید فضایی فراهم شود که نخبگان بتوانند همه مسائل کشور را نقد کنند و نظر خود را صریح بگویند تا مشکلات زودتر رفع شود.

یک استاد دانشگاه گفت: باید فضایی فراهم شود که نخبگان بتوانند همه مسائل کشور را نقد کنند و نظر خود را صریح بگویند تا مشکلات زودتر رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، صادق زیبا کلام که به دعوت تشکل توسعه و اعتدال دانشگاه یزد دوشنبه شب در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافته بود، افزود: نخبگان باید بتوانند سیاست‏‏‌های روزمره کشور را نقد کنند؛ چراکه بسیاری از این سیاست‎‎ها اثر مستقیمی بر زندگی آحاد مردم داشته و دارد.

وی ادامه داد: قبلاً در بسیاری از موارد همچون انرژی هسته‎‎ای اصلاً نمی‎‎شد، مطلبی بیان کرد و خوشبختانه با فضایی که اکنون بوجود آمده دانشگاهیان و نخبگان می‎‎توانند نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مستقیم بیان کنند.

وی افزود: در زمان دولت گذشته فعالیت‎‎هایی در زمینه انرژی هسته‏‏‌ای صورت گرفت که همه حمایت کردند؛ چراکه در زمینه منافع ملی همه دارای منافعی مشترک هستیم و اکنون نیز با توجه به سیاست‎‎های دولت تدبیر و امید باید همه دست به دست هم داده و حمایت کنیم و عده‎‎ای در انتقادات غیرمنصفانه خود به مشابه این مثل عمل نکنند که شاخه‎‎ای را می‎‎برند که خودشان نیز بر آن نشسته‎‎اند.

این استاد دانشگاه گفت: بسیاری از موارد قبلاً دارای حریم ممنوعه‎‎ای شده بود و اصلا اجازه صحبت در مورد آن داده نمی‎‎شد ولی خوشبختانه اکنون این خطوط خودساخته فرو ریخته و نخبگان می‎‎توانند آن اقدامات را نقد کنند.

وی معتقد است: در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا به سمت انرژی‎‎های تجدیدپذیر و پاک حرکت کرده‌اند و در کشور ما نیز باید به همین سمت حرکت شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده در زمینه انرژی هسته‎‎ای، گفت: مشکلات بسیار بزرگتری در کشور وجود دارد و هنوز جا برای بسیاری از کارها هست و باید به مسائل مهم‌تر پرداخته شود نه این که عده‎‎ای مثلاً دنبال این باشند که بند فلان قرارداد لوزان چیست یا چرا فکشیت منتشر نشده است؟

سیدعلی پاکزاد مقدم دبیر تشکل توسعه و اعتدال دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: در جامعه، ما هم دلواپسیم از این‌که مبادا فقر غاصب خانه‎‎های‌مان شود و مبادا ایمان از دل‌هایمان برود و دروغ بر حقیقت غالب شود.

وی افزود: ما هم دلواپسیم که مبادا انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و تمام آن‌ها که در 24 خرداد 92 پای صندوق‎‎های رای آمدند با انتخاب دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی اعلام کردند که هم چرخیدن چرخ‎‎های اقتصادی برای‌شان مهم است و هم چرخ‏‏‌های سانتریفیوژ و دلواپس هردو هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که راه توسعه یافتگی را با فردای بهتر برای ایران اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام

کد N811743

وبگردی