آفتاب

رابرت فورد: از نظر واشنگتن اسد بهترین گزینه در حال حاضر است

رابرت فورد: از نظر واشنگتن اسد بهترین گزینه در حال حاضر است

سفیر سابق آمریکا در سوریه عنوان داشت که در واشنگتن حرف و حدیث‌هایی در جریان است که براساس آن‌ها بشار اسد بهترین گزینه‌های در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه در مصاحبه با شبکه سی‌.ان.ان گفت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و نظام او در حال حاضر در موضع دفاعی هستند به گونه‌ای که ما از چند سال قبل به ویژه در دو سال گذشته شاهد این امر نبودیم همچنین نظام مبارزات بسیاری را در پیش رو دارد و در حالی که جنگ هنوز پایان نیافته است، اما موضع دفاعی در پیش گرفته است.

وی عنوان داشت: گروه‌ها در سوریه مثل سابق نیستند و در حال حاضر تحت رهبری‌های وسیع‌تری متحد شده‌اند. تعدادی از گروه‌های مسلح آماده مشارکت در مذاکرات سیاسی هستند اما جبهه النصره تلاش می‌کند به پیروزی نظامی کاملی دست یابد.

وی در خصوص حمایت غرب از گروه‌های مسلح و نقش غرب در تغییرات میدانی گفت: در حال حاضر برای آمریکا بسیار مهم است که به صورت بسیار نزدیک با ترکیه، عربستان و قطر در مسیر ارسال کمک به گروه‌های "غیر تروریستی" هماهنگی‌هایی را به عمل آورد که از جمله این تجهیزات، موشک‌های ضد تانک است.

او مدعی شد: حرف و حدیث‌هایی در واشنگتن در این مورد در جریان است که بشار اسد بهترین گزینه‌ بد است این مساله شرم آور است چرا که اسد نمی‌تواند کنترل مناطق در دمشق را باز پس بگیرد. پس چگونه می‌تواند با مناطق تحت سیطره داعش که صدها مایل به سمت شرق از دمشق فاصله دارند، بجنگد.

انتهای پیام

کد N811672

وبگردی