آفتاب

شماره سوم مجله بین الملل مهر منتشر شد

شماره سوم مجله بین الملل مهر منتشر شد

شماره سوم مجله بین الملل مهر در بخش های ایران در جهان، خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجله که به صورت دیجیتال منتشر می شود تلاش می کند به بررسی تحلیلی تازه ترین تحولات منطقه و جهان بپردازد.

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری مهر با سناتور جان مک کین در خصوص برنامه هسته ای ایران از جمله مطالب این نشریه به شمار می رود.

در فروردین ماه گذشته شاهد تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی به یمن بودیم. این تجاوز که با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی کماکان نیز ادامه دارد در فاز جدید با ناکامی در عملیات «طوفان کوبنده» وارد مرحله «بازگشت امید» شده است.

تشکیل ارتش مشترک عربی به ابتکار مصر و طرح آن در اتحادیه عرب از جمله خبرهای مهم دیگر خاورمیانه در ماه گذشته به شمار می رود. اگرچه نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرده است که این ارتش علیه هیچ طرفی نخواهد بود اما به اعتقاد کارشناسان این ارتش بیشتر جنبه سرکوب تحولات داخلی کشورهای عربی و مقابله با ایران را مورد توجه دارد.

خبر لغو ممنوعیت ارسال سامانه اس 300 از سوی روسیه به ایران نیز از جمله اخبار مهم در ماه گذشته بود که بازتابهای گسترده ای در سطح منطقه و جهان داشت.

چین و میانجیگری میان طالبان و دولت افغانستان، گفتگو با سید اکبر آغا وزیر عدلیه دوره طالبان، -اژدها پشت دروازه هند و پنج نکته درباره برنامه هسته‌ای هند از جمله موضوعاتی است که در بخش آسیای این نشریه مورد بررسی قرار گرفته اند.

دیدار تاریخی مرکل و چیپراس، گفتگو با علی دیمیر استاد دانشگاه گالاتاسرای ترکیه، گفتگو با استفن لندمن نظریه پرداز آمریکایی و گفتگو با لوغ اوغلو نماینده پارلمان ترکیه در بخش اروپای این نشریه مورد اهتمام بوده اند.

در بخش آمریکای نشریه می خوانیم: پنتاگون با نیروی مشترک عربی همکاری خواهد کرد، خاورمیانه؛ آینه عبرت آمریکا در مواجهه با بحران یمن، معرفی رقبای هم حزبی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گفتگو با دانیل سرور مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا.

جهت دریافت شماره سوم مجله بین الملل مهر اینجا کلیک کنید.

کد N811663

وبگردی