آفتاب

سردار دهقان: شهید مطهری اندیشمندی تمام عیار بود

سردار دهقان: شهید مطهری اندیشمندی تمام عیار بود

آیین تجلیل از اساتید و مربیان نمونه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سپاه با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بدر دانشگاه افسریه امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار دهقان در این مراسم با گرامیداشت روز معلم با تاکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، خاطرنشان کرد: شخصی که می‌خواهد در جامعه‌ای عهده‌دار نقش معلمی باشد باید ابتدا خود تهذیب نفس داشته باشد و خود را از دایره تنگ و کوتاه مادی جدا کرده باشد.

وی با بیان اینکه تهذیب نفس با ریاضت و مجاهدت امکان‌پذیر است، گفت: مجاهدت به معنی تلاش پایدار و مستمر با پشتکار برخواسته از ایمان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پر بودن از علم و دانش را دومین ویژگی معلم دانست و یادآور شد: معلمان باید از توان علمی بالایی برخوردار باشند. همچنین باید رابطه دوجانبه میان معلم و متعلم برقرار شود و طی آن دانشجو بپذیرد که در جایگاهی قرار گرفته که تعلیم و تربیت را در کنار تزکیه کسب خواهد کرد.

دهقان با بیان اینکه انبیا نازل شدند تا رابطه انسان و خداوند و همچنین راه‌های اوج گرفتن را به انسان‌ها یاد دهند، گفت: در ادامه راه انبیا معلمان و فعالان حوزه علم باید آن مسیر روشن را پیگیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه علمای عالم و پایبند به اصول و مبانی و همچنین عارفان و روشنفکران خود را نسبت به سرنوشت جامعه خود مسئول می‌دانند، اظهار کرد: عالمان و آنهایی که نسبت به سرنوشت جامعه خود را مسئول می‌دانند باید نقش معلمان را در آن جامعه ایفا کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در همه عرصه‌ها می‌توانیم از افرادی یاد کنیم که نقش برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم امروز بررسی کنیم که عالمان چه مسیری را طی کرده‌اند تا در مقطع خود برجسته شده‌اند در می‌یاییم که تفکر عمیق و حقیقی و همچنین قائل بودن به یک رسالت عمیق و پایدار و آمادگی در برابر پذیرفتن سختی‌ها در طول مسیر از جمله ویژگی‌های این عالمان است.

دهقان در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری یک معلم، متفکر و اندیشمند تمام عیار بود. او شخصیتی جامع‌الاطراف بود که به خوبی بر حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کرد و به درستی از آنها خارج می‌شد.

وی با اشاره به آثار به جا مانده از آیت‌الله مطهری خاطرنشان کرد: مسیر تفکر شهید مطهری دارای ویژگی‌هایی از جمله نوآوری، به‌روز بودن، آزادگی، آزاداندیشی و گفتمان‌سازی، مبارزه و خودسازی و تهذیب نفس بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه شهید مطهری شجره طیبه و مظهر آمیختگی عمل با ایمان و اخلاق با عرفان بود، گفت: امروز جامعه نیازمند افکار این شهید بزرگوار است و باید همواره برای تعالی جامعه این افکار را تدوین، درک و فهم کرد.

انتهای پیام

کد N811647

وبگردی