آفتاب
اجمالی/ روحانی در افتتاح نمایشگاه کتاب:

اصول نشر باید شفاف و روشن باشد/ انتقاد از اعمال سلیقه

اصول نشر باید شفاف و روشن باشد/ انتقاد از اعمال سلیقه

رئیس جمهور اظهار داشت: اصول ما برای نشر باید کاملا شفاف، کوتاه و روشن باشد. نباید این موضوعات جناحی شده و منافع شخص و گروه مبنا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: ما در مقابل کتاب وظایفی داریم. کتاب مجموعه ای از مولف، مترجم، چاپخانه، توزیع و نشر است که همه دست به دست هم می دهند تا کتاب نوشته شود و به دست اهل آن رسانده شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت حداقل در زمینه سخت افزاری احساس وظیفه می کند و برای اینکه بتوانیم همه وسایل سخت افزاری را در اختیار ناشران قرار دهیم، تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه نرم افزاری کار نشر را سهل تر کنیم، اظهار داشت: باید فضای ما فضای امن و آزادی باشد. البته اصولی همچون احترام به فرهنگ دینی و چارچوب منافع ملی و توجه به هویت ملی و اسلامی باید مورد توجه همگان باشد.

روحانی تصریح کرد: نمی توان آنچنان دروازه ها را باز کرد که هر خرافه ای به نام کتاب یا هر سخن افراطی به نام دین و انقلاب در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: نمی توان آنچنان سختگیرانه و سوگیرانه عمل کرد که برای مؤلف و ناشر هر روز زحمت ایجاد کنیم.

وی افزود: اصول ما برای نشر باید کاملا شفاف، روشن و کوتاه باشد. اگر بنا شد نظارت ها، سلیقه ای شود، آنچنان می‌شود که چاپ اول مجاز، چاپ دوم ممنوع شود، چون سلیقه اعمال می شود و هر کس به سلیقه ای است.

روحانی تصریح کرد: خدا نکند روزی این موضوعات جناحی شود و منافع شخص و گروه مورد نظر قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: کتاب برای رفع نیازمندی های امروز و برای رسیدن به قله های دانش است. کتاب برای آن است که جامعه بتواند با بهترین ابزار علمی، مشکلات را به بهترین نحو حل کند.

ادامه دارد...

کد N811606

وبگردی