آفتاب

اوباما در واکنش به اعتراضات داخلی: بی‌تفاوتی تبعاتی در پی دارد

اوباما در واکنش به اعتراضات داخلی: بی‌تفاوتی تبعاتی در پی دارد

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اعتراضات ضد نژاد پرستی در کشورش، عدم ارائه فرصت‌های مناسب به جوانان اقلیت و نیز برخورد خشونت آمیز با مردان سیاهپوست را علت اصلی ناآرامی‌ها برشمرد و پلس را به خاطر القای حس "بی‌عدالتی و عجز" سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اعتراضات نژادی کشورش، کمبود فرصت‌های مناسب برای جوامع اقلیت و برخورد خشن پلیس با سیاه پوستان را به باد انتقاد گرفت و گفت که این اقدام حس "بی‌ عدالتی و ضعف" را تحریک می‌کند. اولین رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا خواستار بسیج ملی برای مقابله با بی‌عدالتی شد و گفت که این موضوع به ماموریتی برای مابقی دوران ریاست جمهوری و زندگی وی تبدیل می‌شود.

اوباما گفت: بی‌تفاوتی تبعاتی در پی دارد.

اوباما که برای تشکیل بنیاد کمک به اقلیت‌های جوان کمک کرده است، گفت که کاتالیزور اعتراضات در فرگوسن، میسوری و بالتیمور مرگ جوانان سیاهوستی بود که پس از آن این حس به وجود آمد که قانون در این کشور به درستی و منصفانه اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: آنها این مساله را تجربه کرده‌اند که ماموران اجرای قانون با آنها برخورد متفاوتی دارند؛ در ایست‌های بازرسی، بازداشت‌ها و در اتهام‌ها و زندانی کردن. آمار کاملا واضح و گویا است. کسانی که در آن جوامع زندگی می‌کنند و خصوصا جوانان می‌توانند به منظور دوری از این حس کمک‌هایی دریافت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در جریان سخنرانی‌ خود در دانشکده لهمان در برانکس گفت: از مدت‌ها پیش که به چند دهه باز می‌گردد، ما در شرایطی بودیم که بسیاری از جوامع اعتمادی به پلیس نداشتند. مردان جوان اقلیت باید این را بدانند که ما می‌خواهیم پیش از آنکه آنها به مشکلی با پلیس برخورد کنند، بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم؛ پیش از آنکه بحرانی‌ همانند آن چیزی که در بالتیمور دیدیم، رخ دهد. ما از پلیس می‌خواهیم که به جوامعی برود که در آنها امیدی نیست. نهایتا اتفاقی رخ داد و دلیل آن تنش میان جامعه و این جوامع رخ داد و پلیس مسئول آن بود. من بدون پدر، بزرگ شدم. من چیزی را گم کرده و سرگردان بودم و حس می‌کردم که راه مشخصی پیش رو نداشتم. اما خوشبختانه در محیطی بزرگ شدم که برای من ارزش قائل شدند.

انتهای پیام

کد N811500

وبگردی