آفتاب

دمشق: نباید در مبارزه با تروریسم روی شورای امنیت و سازمان ملل حساب باز کرد

دمشق: نباید در مبارزه با تروریسم روی شورای امنیت و سازمان ملل حساب باز کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم و تندروی است و به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگد، گفت: سوری‌ها نباید در مبارزه با تروریسم به شورای امنیت و سازمان ملل تکیه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی سخنرانی خود در همایشی در ایالت "نیوجرسی" آمریکا گفت: مردم سوریه نباید در مبارزه با تروریسم به شورای امنیت و سازمان ملل تکیه کنند زیرا شورای امنیت در تصمیم‌گیری‌های خود بر معیارهای دوگانه و متضادی تکیه دارد.

وی افزود: تمامی هیات‌های وابسته به سازمان ملل در عملکردشان پیشرفت کرده و قطعنامه‌های الزام‌آوری را در خصوص مبارزه با تروریسم و مجازات حامیان آن‌ تصویب کرده‌اند اما شورای امنیت به خاطر وجود اعضایی که خود حامی تروریسم هستند همواره از دست زدن به چنین اقداماتی ناتوان است.

الجعفری تاکید کرد: سوریه در خط مقدم مقابله با تروریسم و تندروی است و امروز به نیابت از تمام جهان با تروریست‌ها می‌جنگد.

وی در خصوص گردهمایی با مخالفان در مسکو نیز گفت: این دیدارها مفید بود چرا که ما توانستیم بر لیست کار مشترکی با مخالفان به توافق برسیم برخی از این مساله خرسند نشدند و این شاخص جدیدی است مبنی بر اینکه برخی کشورها خواهان حل سیاسی بحران سوریه نیستند و این مساله همزمان با حمله افراد مسلح به ادلب و جسرالشغور وانجام کشتارها در حق غیرنظامیان است.

جعفری افزود: برخی شایعه پراکنی‌ها در خصوص اوضاع سوریه در رسانه‌های غربی و عربی صورت می‌گیرد که صحت ندارد. سوری‌ها با دو دستگی‌ مخالفند و مخالفت آنها باعث شده در دام دو دستگی و نفاق نیفتند. در نتیجه توطئه‌گران با اقدامات غیرعملی برای تضعیف و تقسیم سوریه که در طول چهار سال همچنان پایدار بوده تلاش کرده‌اند اما موفق نشدند وهیچ گاه هم موفق نخواهند شد.

انتهای پیام

کد N811475

وبگردی