آفتاب

۲۵۰ کتاب چاپ اول سوره مهر در نمایشگاه/بازار داغ محصولات الکترونیک

۲۵۰ کتاب چاپ اول سوره مهر در نمایشگاه/بازار داغ محصولات الکترونیک

انتشارات سوره مهر ۲۵۰ عنوان کتاب چاپ نخست را به همراه نسخه جدید نرم افزار کتاب خوان خود و نیز نسخه های تعاملی، گویا و چند رسانه‌ای برخی از آثارش به نمایشگاه کتاب می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سوره مهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در بخش بزرگسال ۲۵۰ عنوان کتاب چاپ نخست را به همراه ۲۰۰ عنوان کتاب تجدید چاپ ارائه می کند.

در میان آثار چاپ نخست سوره مهر می توان به کتاب «وقتی مهتاب گم شد» اثر حمید حسام، مجموعه شعر «مهتاب در قلمرو شب» سروده خسرو احتشامی، جلد پنجم از مجموعه داستان «دار و دسته دارعلی» نوشته اکبر صحرایی، «دین و دولت در اندیشه سیاسی» اثر عبدالله شهبازی، «ملاقات در جنگل بلوط» اثر جواد افهمی وپنج کتاب از داوود غفارزادگان را اشاره کرد.

غرفه سوره مهر در شبستان مصلی در شبستان مصلی انتاب راهروی ۲۷ واقع شده است.

در بخش کودک و نوجوان نیز سوره مهر در سال جای صاحب یک غرفه مستقل در بخش کودک و نوجوان است که در آن ۱۰۰ عنوان از تولیدات خود در حوزه کودک و نوجوان از جمله ۳۰ جلد از کتاب های شکرستان که به تازگی منتش شده است را ارائه خواهد کرد.

همچنین این ناشر در سالن کتاب و رسانه که امسال از سوی موسسه خانه کتاب تاسیس شده نیز غرفهای به منظور نمایش نشریات تخصصی خود با عنوان دوهفته نامه تخصصی کتاب «مهر» و فصل نامه تخصصی «کتاب مهر» خواهد داشت.

رونمایی از نسخه جدید کتابخوان سوه مهر

در بخش سوره مهر الکترونیک نیز نسخه جدید نرم‌افزار کتاب‌‌خوان سوره مهر در ایام نمایشگاه رونمایی می‌شود. این نرم افزار شامل تمام کتاب‌های نشر سوره مهر در این مدت و حتی کتاب‌های تازه منتشر شده در روزهای اخیر نیز در آن قابل استفاده است.

از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که کتاب‌های گویا و چند رسانه‌‌ای هم بر روی این نرم‌افزار قرار گرفته است و در مجموع به روی این نرم افزار کتاب خوان بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب الکترونیک قرار گرفته است. در کنار آن ۳۰ عنوان کتاب رایگان نیز در این نرم‌افزار قرار دارد.  

کتاب‌های سوره مهر در نرم‌افزار کتابخوان ایرانسل

انتشارات سوره مهر همکاری گسترده‌ای را نیز با شرکت ایرانسل آغاز کرده است که در این مورد، تمامی کتاب‌های الکترونیک سوره مهر در نرم‌افزار کتابخوان ایرانسل که جزء دهکده مجازی ایرانسل است، عرضه می‌شود. این رویداد در قالب نشستی خبری در ایام نمایشگاه کتاب تشریح خواهد شد.

تولید ۵ کتاب گویا برای نمایشگاه

بحث کتاب‌های گویا از دیگر فعالیت‌های انتشارات در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. سوره مهر در این دوره، با پنج عنوان کتاب گویا با عناوین «جای امن گلوله‌ها»، «دریاخانم»، «دختران اُ پی دی»، «نامه‌های کوفی» و «گوشواره عرش» به شکل سخت افزاری و نرم‌افزاری حاضر است. همچنین این عناوین طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

کتاب‌های تعاملی سوره مهر

کتاب‌های تعاملی از دیگر برنامه‌های سوره مهر الکترونیک در نمایشگاه کتاب است. چهار کتاب «دست بزنم‌ به چاقو؟»، «دست بزنم به کبریت؟»، «دست بزنم به قلیون؟» و «خروس پر طلایی» به صورت کتاب تعاملی عرضه می‌شوند.

کتاب های تعاملی آثاری هستند که خوانندگان آنها در ایجاد متن آن با نویسنده و ناشر همکاری خواهند داشت.

کتاب‌های چند رسانه‌ای

یکی دیگر از جدیدترین اقدامات سوره مهر الکترونیک (سما) بحث ورود به تولید کتابهای چند رسانه‌ای بود که  ۴ عنوان کتاب سوره مهر به صورت چند رسانه ای در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شوند. رمان «آه با شین»، «دختر شینا»، «آنک آن یتیم نظرکرده» به سه زبان و قرآن ترجمه شده توسط زنده‌یاد طاهره صفارزاده به دو زبان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. این‌ آثار همچنین در حال تبدیل شدن به نرم‌افزار هستند و پس از آن در سامانه پلی استور قرار می‌گیرند که در این صورت کتاب در اختیار مخاطب جهانی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، تمام این عناوین در گوگل بوک و آمازون هم قرار دارد.

واقعیت افزوده

سوره مهر همچنین برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب از بخش واقعیت افزوده کتابهای خود شامل برخی از آثار منتخب تولید شده محتوایی به صورت  صورت تصویر و ویدئو رونمایی می کند.

کد N811422

وبگردی