آفتاب
یک پیشکسوت قرآنی:

مسابقات قرآن ایران، طرفداران زیادی در کشورهای مختلف دارد

مسابقات قرآن ایران، طرفداران زیادی در کشورهای مختلف دارد

یکی از اساتید برجسته قرآن کشورمان گفت: برای ثابت نگه‌داشتن و حتی ارتقاء سطح فعلی مسابقات بین‌المللی قرآن به تشکیل یک ستاد دائمی برای مطالعه نیاز داریم.

یکی از اساتید برجسته قرآن کشورمان گفت: برای ثابت نگه‌داشتن و حتی ارتقاء سطح فعلی مسابقات بین‌المللی قرآن به تشکیل یک ستاد دائمی برای مطالعه نیاز داریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرسول عبایی با اشاره به این‌که «این مسابقات در بعد گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار اثرگذار بوده است» گفت: برگزاری این مسابقات باعث می‌شود که فعالان قرآن کشورمان و ستاره‌های قرآنی با کسب رتبه در آن نتیجه زحمات چندین و چند ساله خود را دریافت کنند. در مورد افرادی که چندان در عرصه فعالیت‌های قرآنی حضور ندارند نیز اثرگذاری‌هایی خواهد داشت و باعث هدایت آنها به این سمت خواهد شد.

وی در ادامه به اثرگذاری این مسابقات در بعد بین‌المللی اشاره کرد و افزود: در بعد بین‌المللی نیز اثرگذاری این مسابقات بسیار فراتر از بعد ملی است و مطمئناً این سطح از اثرگذاری برای بسیاری قابل باور نیست چرا که این اثرگذاری بسیار فراتر از حد تصور است.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه به سابقه حضورش در ابعاد فنی این مسابقات اشاره و اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ای که در این مسابقات و مسابقات بین‌المللی دیگری حتی در عربستان سعودی داشته‌ام، متوجه اثرگذاری این مسابقات بوده‌ام و اگر تعریفی و تمجیدی از این مسابقات انجام می‌شود به خاطر عرق ملی نیست چرا که واقعیت است که بیان می‌شود.

عبایی خاطرنشان کرد: رئیس هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کشور عربستان سعودی که به ایران هم سفر کرده است پس از ملاحظه مسابقات ایران و شکوه خاصی که بر آن حکمفرما بود گفت که بر این مسابقات غبطه می‌خورم، چون شما بر روی اصالت اسلامی و تلفظ الفاظ عربی پایبند هستید کل نوشتارتان با کلمات قرآنی است و این را از عمق وجود گفت.

این استاد برجسته قرآنی کشورمان که با ستاد خبری سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی درباره مهم‌ترین ویژگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در قیاس با رقابت‌های دیگر از این دست، گفت: جز بیان کلمه بی‌نظیر چیز دیگری نمی‌توان گفت چرا که واقعاً این مسابقات در سطح جهان اسلام بی‌نظیر است.

رئیس هیأت داوران سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: به اعتقاد من کمک‌های خدا و خون شهدا است که این مسابقات را به پیش می‌برد. ما همیشه یک یا دو ماه مانده به مسابقات فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم به این سطح از کیفیت رسیده‌ایم، اگر این فعالیت‌ها از چندین ماه زودتر آغاز شود، به بالاترین حد از کیفیت خواهیم رسید.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: چشم جهان تشیع به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است بنابراین باید تلاش کنیم آن را در بالاترین سطح برگزار کنیم تا رضایت جهان تشیع را به خوبی تأمین کرده باشیم.

عبایی با بیان این‌که‌ «یکی از نیازهای اساسی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تشکیل یک ستاد دائمی است» گفت: یک گروه و یک تیم ثابت باید وجود داشته باشد که در تمام طول سال در مورد این مسابقات مطالعه و تحقیق داشته باشد تا این مسابقات همانگونه که بی نظیرترین مسابقات است، در این سطح باقی بماند.

این استاد برجسته قرآنی کشور در ادامه بار دیگر بر بی‌نظیر بودن مسابقات قرآن ایران در جهان اسلام تأکید و خاطرنشان کرد: این مسابقات از لحاظ آیین نامه داوری قوی‌ترین مسابقه‌ای است که برگزار می‌شود. علاوه بر این باید تلاش‌ها و اراده‌ای که در چهره آنها در حین برگزاری مسابقات دیده می‌شود را ستود. همه این موارد از سال‌ها قبل دیده شده است و واقعاً دیده‌ایم که شب و روز برای عوامل برگزاری مسابقات وجود ندارد.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان در پایان یادآور شد: در حال حاضر مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران طرفداران بسیار زیادی را نه تنها در بین ملت‌های مختلف بلکه در بین اساتید قرآنی کشورهای مختلف پیدا کرده است که باید سعی کنیم آنها را نگه داریم و نباید حمایت این افراد را از دست بدهیم و در مناسبت‌های مختلف آنها را به کشور دعوت کنیم.

انتهای پیام

کد N811295

وبگردی