آفتاب
گرانت اسمیت:

لابی صهیونیستی بر اعضای کنگره تسلط کامل دارد

لابی صهیونیستی بر اعضای کنگره تسلط کامل دارد

مدیر «مؤسسه پژوهش های خاورميانه» آمریکا طی سخنانی در واشنگتن برگزار از نفوذ گسترده لابی صهیونیستی بر اعضای کنگره آمریکا و بهره گری از آنان در راستای منافع تل آویو خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، «مؤسسه پژوهش هاي خاورميانه» كه به طور تخصصي در زمينه تحقيقات و پژوهش درباره جنگ اعراب و اسرائيل فعاليت مي كند،‌ در جديد ترين كنفرانس خود كه در واشنگتن برگزار كرد، به برخي اقدامات لابي صهيونيستي در آمريكا پرداخت و نسبت به اين اقدامات هشدار داد.
در اين كنفرانس «گرانت اسميث» مدير «مؤسسه پژوهش هاي خاورميانه» گفت: كميته روابط عمومی آمريكا و اسرائيل كه با نام «آيپك» شناخته مي شود، براي تأثير گذاري بر سياست ايالات متحده آمريكا در قبال اسرائيل، از نفوذ خود بر دولتمردان آمريكايي استفاده مي كند و بر آنها فشار مي آورد. رفتار آنها به گونه اي است كه بر برخي اعضاي كنگره تسلط كامل دارند.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر بيش از 350 سازمان يهودي در آمريكا وجود دارد. در واقع اين سازمان ها كه مدافع اسرائيل هم هستند، همان لابي هاي صهيونيستي به شمار مي روند. آنها همواره براي حفظ منافع اسرائيل تلاش مي كنند. در اين سازمان ها، بيش از 14 هزار كارمند مشغول فعاليت اند. 353 هزار نفر هم به طور داوطلبانه با اين سازمان ها همكاري مي كنند و به آنان ياري مي رسانند.
مدير «مؤسسه پژوهش هاي خاورميانه» همچنين یادآور شد: اين سازمان ها سالانه 3.7 ميليارد دلار كمك هاي نقدي براي اسرائيل جمع آوري مي كنند و بخشي از آن را به اسرائيل مي فرستند تا به اين رژيم كمك شود و ما بقي آن براي پيروز شدن نامزدهاي نزديک به اسرائيل در انتخابات هاي مختلف آمريكا استفاده مي شود. بخشي از اين پول هم خرج رسانه هاي آمريكايي مي شود تا به نفع اسرائيل اطلاع رساني كنند.
«گرانت اسميث» ادامه داد: لابي صهيونيستي همچنين از كليساهاي اوانجلیست ها كه بقاي اسرائيل جزو اعتقاداتشان است، در زمينه هاي مختلف كمک مي گيرند.

 

کد N811195

وبگردی