آفتاب

تعلیق عضویت بنیانگذار جبهه ملی فرانسه از این حزب

تعلیق عضویت بنیانگذار جبهه ملی فرانسه از این حزب

حزب جبهه ملی فرانسه عضویت ژان ماری لوپن بنیانگذار خود را به دلیل اظهارات وی در خصوص هولوکاست تعلیق کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب جبهه ملی فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که عضویت ژان ماری لوپن را تعلیق کرده و در جلسه ای درباره لقب افتخاری وی به عنوان رهبر این حزب نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

لوپن پیشتر در یک مصاحبه تاکید کرده بود که مساله هولوکاست در یک برهه تاریخی کوچک رخ داده است. بر این اساس هیات اجرایی جبهه ملی فرانسه در یک جلسه انظباطی به بررسی اظهارات ژان ماری لوپن پرداخت که تاکید کرده بود اتاق های گاز نازی ها بخش کوچکی از آنچه در جنگ جهانی دوم روی داد، بود.

عضویت این سیاستمدار کهنه کار فرانسوی در حالی در جبهه ملی فرانسه تعلیق می شود که قرار است اولین کنگره این حزب تا سه ماه آینده برگزار و درباره انتخابات پیش رو در این کشور تصمیم گیری شود.

اختلافات داخلی و به عبارتی اختلافات خانوادگی در حزب جبهه ملی فرانسه سایه تاریکی بر آینده آن افکنده است. این حزب هرچند در مرحله دوم انتخابات محلی که اواخر ماه مارس برگزار شد، نتوانست به موفقیت چشمگیری دست یابد، در مرحله اول 25 درصد آرا را از آن خود کرد.

برخی معتقدند علت دستیابی جبهه ملی به این کامیابی نسبی در این انتخابات، مارین لوپن دختر ژان ماری لوپن، بنیانگذار حزب است. این دو نیز اخیرا دچار اختلاف نظر جدی با یکدیگر شده‌اند. گفتنی است مارین توانسته با طرح نظراتی که به تندی دیدگاه‌های پدرش، ژان ماری نیستند، بر شمار طرفداران حزب بیفزاید.

کد N811182

وبگردی