آفتاب
فعال بحرينی در گفتگو با مهر:

حمله به یمن اشتباه راهبردی عربستان/شکستی سنگین در انتظار ریاض است

حمله به یمن اشتباه راهبردی عربستان/شکستی سنگین در انتظار ریاض است

«جواد عبدالوهاب» فعال رسانه ای و از مخالفان رژيم آل خليفه، با اشتباه خواندن حمله آل سعود به یمن، شکست در این حمله را به منزله تضعیف موضع ریاض در منطقه ارزیابی کرد.

خبرگزاری مهر-سرویس بین الملل: «جواد عبدالوهاب» فعال سياسي و رسانه اي و از مخالفان رژيم آل خليفه در گفتگو با خبرگزاري مهر پيش بيني كرد با توجه به تحولات جاري در منطقه، خاورميانه در آينده شاهد تغييرات دراماتيكي خواهد بود.
وی در ادامه اين گفتگو ضمن انتقاد شديد اللحن از رژيم آل سعود به خاطر حمله به ملت مظلوم يمن، گفت: به نظر من آل سعود با حمله به يمن، دست به اقدام خطرناک و ماجراجويانه اي زده است. اين اقدام آنها، يك اشتباه استراتيژيكي به شمار مي رود. به نظر بنده حمله هوايي ارتش عربستان سعودي و همدستانش به شكست سنگيني منتهي خواهد شد.
اين فعال رسانه اي بحريني افزود: عدم پاسخ دادن يمني ها به حمله عربستان و همدستانش نيز نوعي شكست براي عربستان به شمار مي رود. در واقع عربستان تمايل داشت كه أنصار الله به حملات متجاوزان پاسخ دهد تا بهانه حمله زميني و آغاز جنگ تمام عيار را بدست آورد اما آنان با عدم پاسخ دادن، توطئه سعودي ها را خنثي كردند.
وي در ادامه گفت: آنها همچنين به اهداف خود در يمن دست نيافتند از همين رو با اعلام توقف موقت حمله و آغاز عملياتي به نام «عمليات بازگشت اميد» تلاش كردند حفظ آبرو كنند و به افكار عمومي القاء كنند كه در مرحله اول حمله موفق شده اند از همين رو مرحله دوم را آغاز كرده اند در حالي كه آنها حتي در مرحله نخست هم موفق به رسیدن به اهدافشان نشدند.
«جواد عبدالوهاب» یادآور شد: پاسخ منفي پاكستان و تركيه در اعزام نيرو براي آغاز حمله زميني به يمن هم در شكست عربستان بي تأثير نبود. البته مصر هم موافقت كامل خود براي اعزام نيرو را اعلام نكرد از همين رو عربستان خود را در اين حمله تنها ديد و ترجيح داد پايان مرحله نخست را اعلام كند.
اين فعال مخالف رژيم آل خليفه افزود: ناگفته نماند ضعيف بودن ارتش عربستان كه بخشي از آن به دليل برگزار نشدن مانور در يک دهه اخير بوده، از ديگر عوامل شكست ارتش سعودي در يمن بوده است. عدم بازگشت «عبد ربه منصور هادي» به قدرت هم به منزله شكست سياسي عربستان در اين نبرد است.
«جواد عبدالوهاب» در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار سرويس بين الملل مهر مبني بر تأثير حمله عربستان به يمن بر انقلاب بحرين، گفت: بدون شک با توجه به اينكه بحرين در همسايگي عربستان است و سعودي ها نقش مستقيمي در سركوب انقلابيون در بحرين دارند، هرگونه اتفاقي در نبرد عليه يمن، به طور مستقيم بر انقلاب بحرين هم تأثير خواهد گذاشت. در واقع شكست عربستان در حمله به يمن، موضع اين كشور در بحرين را نيز تضعيف خواهد كرد.
وي در پايان گفت: به نظر بنده منطقه خاورميانه در آينده شاهد تغييرات دراماتيكي خواهد بود و انشاالله كه انقلاب بحرين هم كه چهار سال است ادامه دارد، به ثمر برسد.

کد N811101

وبگردی