آفتاب

لیبرمن در کابینه جدید رژیم صهیونیستی مشارکت نمی کند

لیبرمن در کابینه جدید رژیم صهیونیستی مشارکت نمی کند

با نزدیک شدن به مهلت قانونی تشکیل کابینه از سوی «نتانیاهو» ، وزیر خارجه وی ضمن استعفا از سمت کنونی خود اعلام کرد از مشارکت در کابینه بعدی نتانیاهو منصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، آویگدور لیبرمن ضمن استعفا از سمت خود به عنوان وزیر امورخارجه کنونی رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد هیچ ائتلافی را با نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید نمی پذیرد.

لیبرمن در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: تمامی چیزهایی که برای دستیابی به توافق لازم است و همچنین مواردی که اخیراً مشاهده کردم مرا به این نتیجه رسانده است که دولت آینده در پی منافع ملی نیست و لذا انصراف خود را از ائتلاف برای تشکیل کابینه جدید اعلام می کنم.

لیبرمن که رییس حزب ملی‌گرای افراطی اسرائیل خانه ما نیز است علل اختلاف کنونی با نتانیاهو را عدم گسترش بیش از پیش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی و نیز فقدان توان کافی این رژیم در نابودکردن حماس در غزه برشمرد.

وی در ادامه گفت که به زودی استعفا نامه خود را به نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواهد داد.

اظهارات وزیر امورخارجه کنونی این رژیم در حالیست که نتانیاهو با ضرب الاجل چهارشنبه این هفته برای تشکیل کابینه ائتلافی مواجه است.

شایان ذکر است حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات پارلمانی ۲۶ اسفند ماه سال گذشته (۱۷ مارس) به پیروزی رسید. رئیس رژیم اشغالگر قدس وی را تا ۵ فروردین(۲۵ مارس) در تلاش برای تشکیل چهارمین دولت خود،‌ مأمور تشکیل کابینه کرده بود.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه ۳۱ فروردین و پس از اتمام فرصت قانونی خود؛ مهلت دیگر دو هفته ای را از روون ریولین رئیس این رژیم برای تشکیل دولت درخواست نموده بود.

این اقدام لیبرمن در آستانه پایان مهلت قانونی نتانیاهو برای معرفی کابینه جدید خود چالشی بزرگ برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

کد N811053

وبگردی