آفتاب

جنگنده های روس حریم هوایی آمریکا در آلاسکا را نقض کردند

جنگنده های روس حریم هوایی آمریکا در آلاسکا را نقض کردند

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد، چند بمب‌افکن‌ ارتش روسیه که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، اخیرا حریم هوایی منطقه آلاسکا را که یکی از مناطق دفاع هوایی محافظت شده آمریکا محسوب می شود، نقض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پایگاه اینترنتی "فری بیکن" آمریکا گزارش داد، این اتفاق در تاریخ 22 آوریل رخ داده است. این پایگاه با استناد به مقامات دفاعی که نامشان فاش نشده، گزارش داد که در جریان این رخداد دو بمب‌افکن توپولوف مدل Tu-95 نیروی هوایی روسیه در حریم هوایی منطقه آلاسکا پرواز کردند اما نیروی هوایی آمریکا بر خلاف موارد مشابه قبلی جنگنده‌های خود را برای رهگیری این بمب‌افکن‌های روس به پرواز در نیاورده است.

جف دیویس، سخنگوی فرماندهی منطقه شمالی آمریکا گفت: نیروی هوایی آمریکا هیچ جنگنده‌ای برای رهگیری ‌بمب‌افکن‌های روسی اعزام نکرده است.

مقامات آمریکایی اظهار کردند به اعتقاد آنها پرواز این هواپیما‌های روس نشان‌دهنده آغاز دوره تمرینی پروازهای بلند مدت در فصل بهار است.

این نخستین بار در سال 2015 است که یک بمب‌افکن روس اقدام به نقض حریم دفاع هوایی آمریکا می ‌کند. مقامات آمریکایی تصریح کردند که انتظار دارند در ماه آینده میلادی موارد بیشتری از این دست اقدامات جنگنده های روس رخ دهد.

در سال 2014 جنگنده های آمریکایی و کانادایی دست کم شش بار در موقعیت‌های مختلف اقدام به رهگیری بمب‌افکن‌های روسی کردند.

انتهای پیام

کد N811041

وبگردی