آفتاب

ارزش و مزیت‌های توسعه انرژی هسته‌ای در آمریکا

ارزش و مزیت‌های توسعه انرژی هسته‌ای در آمریکا

پایگاه خبری هیل در گزارشی با اشاره به مزیت‌های فراوان انرژی هسته‌ای در شبکه تولید انرژی آمریکا مثل تولید انرژی پاک، قابل اطمینان بودن آن، ایجاد فرصت‌های شغلی،‌ صرفه‌های اقتصادی و علمی آن بر لزوم گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای در آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری هیل در گزارشی درباره ارزش استفاده از انرژی هسته‌ای برای آمریکا نوشت: آمریکا برای دستیابی به اهداف محیط زیستی، اقتصادی و تولید انرژی خود قطعا هیچ گزینه‌ای بهتر از انرژی هسته‌ای ندارد. انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع تولید برق قابل اعتماد، نقش مهمی را در ایجاد ثبات در شبکه تولید انرژی آمریکا ایفا می‌کند. حتی با وجود پیشرفت‌های اخیر به دست آمده در استفاده از منابعی هم‌چون باد و خورشید برای تولید برق اما به دلیل قابل اطمینان و در دسترس نبودن همیشگی این منابع،‌ به یک منبع انرژی قابل اعتماد مثل انرژی هسته‌ای نیاز است تا با استفاده از آن از وجود حداقل انرژی مورد نیاز مصرف کنندگان اطمینان حاصل شود.

با وجود آن که اغلب تاسیسات هسته‌ای آمریکا در دهه 70 میلادی ساخته شده‌اند اما به طور پیوسته با طرح‌های جدید فن‌آوری و سوخت هسته‌ای به‌روزرسانی شده‌اند و نصب تجهیزات پیشرفته و استفاده از نیروهای متخصص با آخرین دانش هسته‌ای بازدهی تولید انرژی برق در تاسیسات هسته‌ای آمریکا را بالا برده است.

اما هنوز هم ظرفیت افزایش تولید انرژی دست نخورده در صنعت هسته‌ای آمریکا وجود دارد. هم اکنون حدود 50 درصد از راکتورهای هسته‌ای آمریکا قادر به افزایش بازدهی تولید انرژی هستند که این میزان معادل ساخت 8 تا 10 راکتور هسته‌ای جدید و استفاده از آن در آمریکاست.

به طور مثال انرژی حاصل شده از افزایش بازدهی 5 راکتور هسته‌ای معادل ساخت یک راکتور هسته‌ای جدید و یا رساندن برق مورد نیاز به 740 هزار خانه مردم آمریکا است. انرژی هسته‌ای هم‌اکنون نیز با تولید 19 درصد از مجموع برق مورد نیاز آمریکا نقش قابل توجهی در تامین برق آمریکا دارد.

اما اهمیت آن زمانی مشخص‌تر می‌شود که هم اکنون انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع انرژی پاک، 63 درصد از انرژی بدون آلاینده‌های کربنی را در آمریکا تولید می‌کند.

علاوه بر تولید میزان قابل توجهی از انرژی بدون آلاینده، هر نیروگاه هسته‌ای برای هر منطقه یک دارایی با ارزش در زمینه تولید شغل و افزایش چرخه اقتصادی آن است.

هر نیروگاه هسته‌ای آمریکا برای 800 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل می‌کند و حدود 400 میلیون دلار صرفه اقتصادی دارد.

انرژی هسته‌ای باعث ایجاد ظرفیت‌های علمی نیز خواهد شد. ظرف 5 سال آینده به استفاده از نسل بعدی نیروهای متخصص برای کار در نیروگاه‌های هسته‌ای در آمریکا نیاز خواهد بود. هم‌اکنون نیروگاه‌های هسته‌ای به صورت فعالی در حال حمایت و تعلیم دانش آموزان از سطوح ابتدایی مدارس تا زمان فارغ التحصیلی برای آموزش نسل بعدی کارکنان متخصص هسته‌ای در زمینه‌های ریاضیات و مهندسی هسته‌ای،‌علوم و فن‌آوری هستند.

بنابراین آمریکا به انرژی هسته‌ای بیش‌تری نیاز دارد،‌ نه کم‌تر.

انتهای پیام

کد N810952

وبگردی