آفتاب

از ۱۵اردیبهشت منتظر پیامک خرید جریمه سربازی باشید/ سرنوشت متقاضیانی که نمی‌توانند غیبتشان را بخرند

از ۱۵اردیبهشت منتظر پیامک خرید جریمه سربازی باشید/ سرنوشت متقاضیانی که نمی‌توانند غیبتشان را بخرند

جانشین رییس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: تاکنون حدود ۵ هزار نفر از متقاضیان جریمه ریالی سربازی بررسی شده اند و از روز ۱۵ اردیبهشت پیامک تعیین تکلیف برای آنها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار ابراهیم كريمي، امروز در یک نشست خبری گفت: ۲۸۸ هزار نفر برای جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده اند. این رقم بیش از تصور ما بود. تاکنون پرونده حدود ۵ هزار نفر آنها راستی آزمایی شده است. در همین راستا از فردا ۱۵ اردیبهشت ۹۴ پیامک های تعیین تکلیف با شماره ۱۱۰۰ برای آنها ارسال می شود. پیش بینی می کنیم تا مهر ۹۴ پرونده همه متقاضیان بررسی و راستی آزمایی شود.

او گفت: طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.

به گفته سردار کریمی متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه شده اند، یک هفته مهلت دارند تا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند: مشمولان برای پرداخت جریمه ۱۰ روز مهلت دارند. مراجعه نکردن متقاضیان به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا واریز نکردن مبلغ به معنای انصراف از درخواست است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره مبنای محاسبه زمان غیبت مشمولان گفت: مبنای ما آخرین مدرک تحصیلی است. یعنی متقاضیانی که تحصیل را در هر مقطعی رها کرده اند، سال دریافت آخرین مدرک تحصیلی ملاک شروع زمان غیبت است.

او گفت: اولويت بررسی های ما با متقاضیانی است که مدرك تحصيلي بالاتر و آنهایی که اطلاعاتی در سیستم ما دارند. استعلام هایی از مراکزی که با آنها در ارتباط هستیم انجام شده است؛ مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم. و آنهايي كه قبلا اطلاعات داشتند، اول بررسي شده اند. کسانی که فارغ التحصيل شده و برای سربازی یا معافیت مراجعه کرده و به هر دليلي نيامده اند براي ادامه كار.

سردار کریمی درباره متقاضیانی که انصراف می دهند هم گفت: با متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه ریالی می شوند، اگر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نکنند و یا پولی واریز نکنند، مانند همه غایبان برخورد می شود؛ امکان دستگیری آنها وجود دارد. درواقع همه شرایطی که برای مشمولان غایب وجود دارد، برای آنها هم اجرا می شود.

او گفت: اگرکسی خودش را معرفي كند، از اضافه خدمتش كم مي شود. اگر کسی تغيير وضعيت داده باشد، مثلا متأهل شده و يا بچه دار شده باشد، درخواستش دوباره بررسي مي شود.

سردار کریمی گفت: در نيمه اول سال ٩٤، فراخوان ثبت نام دوم انجام مي شود. اين افراد در شمول قوانين غايبين هستند. امسال اخطاريه هايي به مشمولان غائب مي دهيم. در حالی که دستگيري مشمولان غائب اتفاق تازه اي نيست.

او گفت: كسي ممكن است الان به هر دليلي غيبت كند. به هرحال اين نفراتي كه ثبت نام كرده اند، بايد سربازي بروند. از يك طرف هزينه هاي غيبت سربازي بالا برود. در سال ٩٤ قوانين مواد مختلف قانون وظيفه عمومي را اجرا مي كنيم.

۴۷۲۳۳

کد N810916

وبگردی