آفتاب

کره‌جنوبی: ژاپن شانس بهبود روابط را از دست داد

کره‌جنوبی: ژاپن شانس بهبود روابط را از دست داد

رییس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد، نخست‌وزیر ژاپن با مطرح نکردن عذرخواهی خود درباره برده‌داری جنسی ژاپن در جریان جنگ جهانی طی سفرش به آمریکا، شانس خود را برای بهبود روابط با سئول از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری بلومبرگ،‌ پارک گئون های، رییس‌جمهور کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) در دیدار با وزرای کابینه خود در این باره گفت: انتقاداتی حتی در آمریکا درباره عدم بهره‌برداری مناسب دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از فرصت به وجود آمده برای بهبود روابط با همسایگان خود وجود دارد چرا که او با یک عذرخواهی عمیق در مسائل تاریخی‌ چون برده‌داری جنسی می‌توانست گامی به جلو بردارد.

پارک گئون های از آبه می‌خواهد اقدامات بیشتری برای جبران تجاوزات دوران جنگ ژاپن انجام دهد؛ اقداماتی که در کنار مسائل منطقه‌ای دیگر به سردی در روابط سئول - توکیو منجر شده است.

در همین حال تنش‌ها بین این دو غول آسیایی موجب سردرگمی باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا شده است چرا که او در تلاش است تا برای مقابله با تهدیدات ناشی از کره‌شمالی و زیاده‌خواهی‌های چین جبهه‌ای متحد در آسیا شکل دهد.

وی هم‌چنین انتظار دارد پیش از موافقت او برای تشکیل نشستی دو جانبه، آبه برای عذرخواهی از قربانیان کره‌ای اقدامات بیشتری انجام دهد.

50 تن از زنان برده جنسی هنوز در کره زنده هستند و به نمادی از دردهای متحمل شده کره طی دوره استعمار ژاپن تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

کد N810900

وبگردی