آفتاب
با متحد کردن گروه‌های تروریستی مختلف صورت می‌گیرد؛

تلاش‌های ترکیه برای ایجاد تشکیلات جدیدی در سوریه

تلاش‌های ترکیه برای ایجاد تشکیلات جدیدی در سوریه

منابعی در اپوزیسیون سوریه از صورت گرفتن تلاش‌هایی در استانبول در جنوب ترکیه برای یکپارچه سازی گروه‌های تندرو در سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الحیاة چاپ لندن، منابع مذکور اعلام کردند: تعداد نیروهای این گروه‌ها که ترکیه درصدد یکپارچه سازی آنها است، در مجموع به حدود 70 هزار تن می‌رسد که این نیروها در شمال و مرکز سوریه و همچنین در اطراف دمشق مستقر هستند.

تصاویری روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آنها زهران علوش، سرکرده گروه موسوم به "جیش الاسلام" و هاشم الشیخ، سرکرده گروه موسوم به "أحرار الشام" با احمد عیسی الشیخ، سرکرده سابق "صقور الشام" در استانبول حضور داشتند.

این منابع افزودند که احمد عیسی الشیخ، با حمایت ترکیه و برخی از کشورهای منطقه تلاش می‌کند تا به تنش‌ها میان زهران علوش و هاشم الشیخ پایان داده و این گروه‌ها را با هم متحد کند.

طبق اظهارات این منابع، گروه موسوم به "فیلق الشام"، که وابسته به اخوان المسلمین است و حدود هفت تا 9 هزار عضو دارد، به زودی به "احرار الشام" ملحق خواهد شد و به این ترتیب، نزدیک به 37 تا 39 هزار تروریست از أحرار الشام و 30 هزار تن دیگر از جیش الاسلام به یک جرگه درخواهند آمد.

منابع مذکور پیش بینی کردند که این اقدامات جدید بر نبردهای پیش بینی شده برای تحت تصرف درآوردن شهر حلب تاثیر خواهد گذاشت.

البته این تشکیلات جدید شامل اعضای گروه مخالف موسوم به "ارتش آزاد" در جنوب سوریه که تعدادشان به 35 هزار تن می‌رسد و همچنین شامل اعضای جبهه النصره نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N810885

وبگردی