آفتاب

دانیال داوری: از کروش ناراحت نیستم که به من بازی نداد

دانیال داوری: از کروش ناراحت نیستم که به من بازی نداد

دانیال داوری، دروازه‌بان ایرانی گراس‌هاپر که فصل گذشته عملکرد خوبی در اینتراخت براونشوویگ داشت، این فصل روزهای بسیار بدی را در باشگاه گراس‌هاپر سپری می‌کند.

خبرورزشی نوشت:او که حالا حتی روی نیمکت هم نمی‌نشیند و به دروازه‌بان سکونشین این تیم سوئیسی تبدیل شده است. حرف‌های تازه او را می‌خوانید.

يكسري اتفاق‌هاي فوتبالي باعث شد به گراس‌هاپر بيايم. من فصل قبل يكي از بهترين بازيكنان براونشوويگ بودم اما اتفاق‌هايي افتاد كه آنها به من پيشنهادي براي تمديد قرارداد ندادند و به همين دليل بايد تيم جديدي را انتخاب مي‌كردم كه همين كار را هم كردم. به هر حال يك بازيكن بايد با توجه به شرايط، بهترين تصميم را بگيرد و من هم فكر مي‌كنم در آن برهه تصميم خوبي گرفتم.

قبل از اينكه با تيم ‌ملي به جام‌ جهاني بروم، مدير برنامه‌هاي من برايم چهار پيشنهاد فوق‌‌العاده آورد. من از سه تيم در بوندس‌ليگا و استون‌ويلا از ليگ ‌برتر انگليس پيشنهاد داشتم اما در آن زمان يك اشتباه بزرگ كردم كه بي‌ترديد در اتفاق‌هاي اين فصل براي من تأثيرگذار بود. من در آن زمان فكر كردم دروازه‌بان ثابت تيم‌ ملي هستم و در پايان جام ‌جهاني پيشنهادهاي بزرگتري به من مي‌رسد اما در آن مسابقات به من بازي نرسيد و باشگاه‌هايي كه به من پيشنهاد داده بودند دروازه‌بان مورد نظرشان را گرفته بودند؛ اين شد كه من مجبور شدم به گراس‌هاپر بروم.

من به خاطر بازي برابر گينه كه دو اشتباه بد داشتم در جام‌ جهاني ذخيره شدم اما واقعاً در آن زمان اصلاً با مدافعان تيم‌ ملي هماهنگ نبودم و به همين دليل چند اشتباه پي در پي انجام دادم و ذخيره شدم البته عليرضا حقيقي واقعاً در تيم ‌ملي خوب بازي كرده و هميشه براي او آرزوي موفقيت مي‌كنم. حقيقي با نمايشي كه در جام‌ جهاني داشت، نشان داد كه دروازه‌بان مطمئني است و شما ديديد كه در جام ‌جهاني‌ يكي از بهترين دوستانم، حقيقي بود. من هرگز از اينكه دوست خوبم فرصت حضور در جام‌ جهاني‌ را پيدا كرد، ناراحت نيستم.

از كروش ناراحت نيستم كه در جام‌ جهاني به من شانس بازي كردن نداد. اين ماهيت فوتبال است كه يك مربي بايد در هر شرايطي بهترين تصميم را بگيرد. آقاي كروش هم بي‌ترديد تصميمي را گرفت كه در آن زمان فكر مي‌كرد بهترين انتخاب ممكن است. شك ندارم كه كروش جزو ۲۰ مربي ‌برتر جهان است و اگر تصميمي مي‌گيرد، حتماً براي خودش استدلال دارد. عملكرد حقيقي در جام ‌جهاني هم نشان داد كه تصميم كروش كاملاً منطقي بوده.

‌فكر مي‌كنم بيرانوند گلر فوق‌‌العاده‌اي است. فيلم بازي‌هاي او را در تيم باشگاهي‌اش ديده‌ام و عملكرد او فوق‌‌العاده است. به نظرم بيرانوند مي‌تواند روزي به يك دروازه‌بان بزرگ در فوتبال ايران تبديل شود؛ به خصوص پرتاب‌هاي دستش خيلي عالي است. در دنيا دروازه‌باني نداريم كه بتواند چنين پرتاب‌هايي داشته باشد.

 

251 41

کد N810812

وبگردی