آفتاب

بازخوانی سخنان جنجال ساز هاشمی / کدام حرف "آیت الله" مخالفان را عصبانی کرد؟

بازخوانی سخنان جنجال ساز هاشمی / کدام حرف "آیت الله" مخالفان را عصبانی کرد؟

آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی امروز به مناسبت گرامیداشت روز معلم به دانشگاه امیرکبیر رفت و حضور او با حاشیه هایی همراه شد.

عبدالله احمدی :دانشجویان مخالف و موافق دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با پلاکاردهایی در سالن اجتماعات حضور یافته بودند که  بیانگرعقیده آن ها نسبت به وی بود . بر روی پلاکارد مخالفان شعارهایی با مضامین انتقاد از نقش هاشمی در اتفاقات پس از انتخابات 88 ، ادعای تحریف تاریخ انقلاب از سوی وی ، حمایت از تیم هسته ای و همچنین دادگاه فرزند وی که آن ها اتهام او را فساد اقتصادی می دانند، دیده می شد.

از سوی دیگرموافقان هاشمی نیز پلاکاردهایی به همراه داشتند که حمایت از عملکرد دولت روحانی ، اعترض به سیاست های دولت احمدی نژاد ، مخالفت با آشوب و حرکت های رادیکالی از جمله برهم  زدن سخنرانی ها و جلوگیری از آزادی بیان  از جمله موضوعات و شعارهایی بود که بر روی آن ها مشاهده می شد.

اما به واقع دلیل مخالفت سیاسی مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور او در دانشگاه چه بود و کدام سخنان وی واکنش این دانشجویان را به حضور او به دنبال داشته است؟

سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خطر گروهی که این روزها به عنوان "دلواپسان" در فضای رسانه ای و سیاسی از آن‌ها یاد می شود و اغلب آن ها نیز از اعضای جبهه پایداری و حامیان محمود احمدی نژاد و سعید جلیلی در انتخابات 88 و 92 بودند، موجب شده است که این گروه و حامیان آن ها امروز نسبت به این اظهارات،عکس العمل نشان دهند.

به نظر می رسد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت همسر امام (ره) و بیان خاطره هایی که در این همایش از سوی وی بیان شد و مورد اعتراض بسیاری از اعضای این طیف قرار گرفت نیز باعث شعله ورشدن خشم آن ها نسبت به وی شده باشد.

 در جدول زیر اظهاراتی که اخیرا از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان شده و موجب عصبانیت مخالفان شده است  را مرور می کنیم:

اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی

زمان و موضوع سخنرانی

*همین گروه سطحی نگر به وجود چند زن بی‌حجاب در خیابان می‌پردازند، اما نمی‌گویند ظلم‌ها چه می‌شود؟! زندان‌ها چه می‌شود؟!حق مردم خوردن‌ها چه می‌شود؟!زنان باید حجاب اسلامی را در خیابان‌ها رعایت کنند، افزود: این‌ها فرعیاتی است که توجه به آنان در کنار توجه به اصول قابل قبول است.

 * اتفاقات سال 84 و انتخابات ریاست جمهوری یکی از مصادیق آینده‌نگری همسر امام  بود. واقعاً یک موی بدنم راضی نبود که وارد انتخابات شوم و همه می‌دانستند نمی‌آیم. یکبار همسر امام مرا خواستند و گفتند که امام این انقلاب را به دست شما داد و شما می‌خواهید به دست چه کسانی بدهید و اصلاً می‌دانید اینها کی هستند.پس از اظهارات همسر امام تکان خوردم و قبول کردم، پس از آن بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردم.

* همسر امام (ره) اهل تملق و چاپلوسی و تظاهر به زهد نبود به طوری که بعضی از انسان‌های خوش باور از همسر امام می‌پرسیدند آیا درست است که امام عزیز، امام زمان (عج) را می‌بیند و همسر امام بی‌توجه به این حرف‌ها می‌گفت که این حرف ها چیست؟!

* همه‌ خانواده‌ امام(ره) به انقلاب خدمت کردند و امروز هم امید مردم ایران به این خانواده است.علامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن آقا یک روحانی نمونه و بسیار باهوش و باسواد است و درس خارج ایشان در قم با همه گرفتاری‌ها خیلی خوب برگزار می‌شود.اگر می‌بینید گاهی خشک مقدس‌ها و دلواپس‌ها اذیت می‌کنند اینان همان کسانی هستند که امام را هم اذیت می‌کردند. مردم خانواده امام (ره) را قبول دارند و به آن ها علاقه‌مندند و باید نگذاریم آدم‌های حسود و نادان بتوانند نظرات امام را تضعیف کنند.

همایش بزرگداشت بانوی انقلاب، خانم خدیجه ثقفی(23فروردین 94)

نگران این هجمه هایی که علیه بنده به راه انداخته اند نیستم و همه‌ این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.

گروهی که چند سال قبل در اقدامی توهین آمیز در حرم امام(ره) مانع سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن آقاخمینی شده بودند،پیاده نظام دلواپسان امروزند.

دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی (چهارشنبه 26 فروردین 94)

شادی و خرسندی مردم به دلیل تفاهم سیاسی در مذاکرات هسته ای(بیانیه لوزان) سرمایه ارزشمندی برای نظام، مسئولان و دولت  است و باید خدا را شکر کنیم که توفیق ایجاد نشاط عمومی را به ما داده است.

دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و معاونین (18 فروردین 94)

شاید بعضی‌ها منافع ملی را نادیده بگیرند و به خاطر اهداف سیاسی و باندی، حرف‌های سرد کننده بزنند، اما آنچه تاکنون به دست آمده، افتخارآمیز است و باید مواظبت شود تا در مسیر رسیدن به توافق نهایی کارشکنی نشود.

دیدار معاونین و روسای کمیته‌های متعدد کمیسیون‌های گوناگون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و  وزرای علوم و آموزش و پرورش(17 فروردین 94)

جدید الاسلام ها به جان انقلاب و مردم افتاده اند. این گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه (با رژیم شاه) حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند و تلاش می کنند که نگذارند در کشور اینترنت باشد.

سخنانی منتشر نشده در جمع دانشجویان،(5 تیر 93)

29220

 

کد N810798

وبگردی