آفتاب
در دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت؛

اعتراض دانشجویان به حضور هاشمی رفسنجانی/ واکنش رئیس دانشگاه

اعتراض دانشجویان به حضور هاشمی رفسنجانی/ واکنش رئیس دانشگاه

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در حالی برای حضور در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه امیرکبیر حاضر شد که جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور وی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت مقام استاد صبح امروز دوشنبه (چهاردهم اردیبهشت ماه) با حضور اعضای هیات علمی و مسئولان دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

پیش از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور وی در مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند. همچنین برخی از فعالین انجمن‌های اصلاح‌طلب دانشگاه امیرکبیر که دستبندهای سبز در دست داشتند، ، شعارهایی را در حمایت از وی و همچنین سران فتنه سر دادند و خواستار رفع حصر آنها شدند.

دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله هاشمی در هنگام ورود خودروی حامل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شعارهای اعتراضی سر دادند و قصد ممانعت از ورود وی به دانشگاه را داشتند.

در این تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان معترض به حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه، شعارهایی را از جمله «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر اسلام آمریکایی» را سر می‌دادند و در مقابل دانشجویان فعال در انجمن‌های اصلاح‌طلب، شعارهایی را در حمایت از سران فتنه بیان می‌کردند.

بر اساس این گزارش، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در سخنانی که پیش از سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت انجام شد، با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر در عرصه سیاسی از قبل از انقلاب جزو سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده است، ‌گفت: شاید برخی این موضوع را اشکال می‌بینند ولی من آن را مزیت می‌بینم و در این یک سال مدیریتم در دانشگاه، در همین چارچوب که دانشجویان سیاست را بیشتر بشناسند، حرکت کردیم.

وی افزود: اگر حرکت سیاسی دانشجویی مدیریت شده باشد و در چارچوب خطوط قرمز نظام و بدون وابستگی جناحی باشد، به نفع دانشگاه‌ها خواهد بود. البته تندرویی‌هایی انجام می‌شود که نمونه آن را امروز دیدیم.

معتمدی در ادامه گفت: دیروز هم دانشجویانی معترض بودند که تعداد آنها به ۷۰-۶۰ نفر می‌رسید و دوستانی نیز بودند که موافق بودند که من به آنها گفتم خیلی جو را سیاسی نکنید.

وی افزود: در این مدت تاکنون از خطوط قرمز عدول نشده است و دانشجویان این مسائل را رعایت کرده‌اند.

گفتنی است دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا پایان سخنرانی وی، مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند و در هنگام خروج وی از دانشگاه، شعارهایی را سردادند و در مقابل برخی دیگر از دانشجویان در حمایت از وی و همچنین برخی سران فتنه و زندانیان سیاسی، پلاکاردهایی را در دست گرفتند و خواستار رفع حصر سران فتنه شدند.

گفتنی است مراسم امروز بدون حضور دانشجویان برگزار شده و تقریباً دو سوم سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر از حضور اساتید دانشگاه پر شده بود.

در این مراسم همچنین از ۲۰ نفر از اساتید فعلی و پیشکسوت دانشگاه امیرکبیر با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با اهدای لوحی تقدیر شد.

کد N810711

وبگردی