آفتاب

ولایتی تاکید کرد: ضرورت کارآمدتر شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

ولایتی تاکید کرد: ضرورت کارآمدتر شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت کارآمدتر شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در آینده تاکید کرد و گفت: مهم است که موضوع تامین اجتماعی در سیاست‌های کلی و تدابیر برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در این دیدار مسوولان سازمان تامین اجتماعی گزارشی از خدمات انجام شده در این سازمان ارائه دادند، گفت: در این دیدار همچنین درباره سیاست‌های کلی حوزه اجتماعی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جریان است بحث شد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمانی است که ایجاد امنیت همه جانبه برای طبقه متوسط و طبقه‌ای که بضاعت کمتری دارند را برعهده دارد و لازم است معیشت آنها را برای دوره بازنشستگی و پس از آن برای ورثه‌شان تامین شود و امنیت خاطر را برای آنها رقم بزند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هرچقدر سازمان تامین اجتماعی جدی‌تر باشد و قوای مختلف از وی حمایت کنند به نفع عامه مردم است، گفت: نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش این سازمان هستند و تامین اجتماعی بزرگترین موسسه پس از دولت به لحاظ گسترده فعالیت محسوب می‌شود.

ولایتی ادامه داد: مهم است که موضوع تامین اجتماعی در سیاست‌های کلی و برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار بگیرد. سازمان تامین اجتماعی چه در حوزه از کار افتادگی، پرداخت مستمری، درمان و امر بیمه وظیفه خود را به کمال انجام داده و مدیرعامل این سازمان برای پیشبرد امور مصمم است هرچند این کار آسان نیست.

وی با اشاره به اینکه لازم است در آینده دفترچه‌های بیمه کارآمدتر شده و بر ارزش آنها افزوده شود، گفت: اگرچه وضعیت پس از اجرای طرح تحول سلامت بهبود یافته این همکاری میسر نمی‌شد مگر با همکاری نزدیک وزارت بهداشت و تامین اجتماعی و امیدواریم روزی دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی کارآمدتر از زمان فعلی شوند.

انتهای پیام

کد N810700

وبگردی