آفتاب

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به جشنواره قرآن هلال‌احمر

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به جشنواره قرآن هلال‌احمر

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به اولین جشنواره سراسری قرآن‌ جمعیت هلال احمر گفت: آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن، آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پیام این مرجع تقلید آمده است: ‌

«قبل از هر چیزی برگزاری این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان مخصوصاً به دست‌اندرکاران، مسئولین محترم جمعیت هلال احمر و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.

قرآن چشمه جوشان فیض خداست و به بیان علی(ع) در نهج‌البلاغه سرچشمه بهار دل‌ها و صیقل قلوب در قرآن مجید است در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند. این همان حبل الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و خداوند در آیه شریفه 103 آل‌عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌فرماید:« قَدْ جَاءکُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ، یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ»

آری! همه در پرتو هدایت آن با الگوبرداری از عترت پیامبر(ص) از ظلمات، پراکندگی، اختلاف، نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است، بازمی‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم، دانش، پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند. آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند.

اینجانب به همه عزیزانی که در این جشنواره و فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند خوش‌آمد می‌گویم، من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پر‌تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید. آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید.

همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیاندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن، آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.

من از خدای بزرگ برای همه شما، پدران، مادران، معلمان و اساتید شما موفقیت، سربلندی، عزت و سلامت روح و جسم را می‌خواهم و امیدواریم همیشه در سایه قرآن از همه خطرات روحی و جسمی در امان باشید.»

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

انتهای پیام

کد N810596

وبگردی