آفتاب
هاشمی رفسنجانی :

باید با هوشیاری وحدت خود را حفظ کنیم

باید با هوشیاری وحدت خود را حفظ کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر در منطقه گفت:‌ما باید هوشیار باشیم و وحدت خود را در کشور حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه استکبار آنطور که می‌خواست نتوانست دنیا را بسازد، بنابراین اکنون اقدامات جدیدی را آغاز کرده است، گفت:‌ وجود کشورهای قدرتمندو بزرگ در منطقه خاورمیانه به نفع استکبار نیست به ویژه که آن کشور آزادمنش بوده و به آن‌ها وابستگی نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سوریه ، عراق و یمن گفت:‌عربستان در خدمت استکبار است. مصر هم که روزگاری دژ در برابر اسرائیل بود در شرایط فعلی قرار گرفته است، پاکستان نیز در گیر مسائل داخلی خود است . از اقدامات کنگره اینگونه برمی آید که آن‌ها دنبال تجزیه عراق،‌ سوریه و یمن هستند.در گذشته این صحبت ها در مورد ایران هم مطرح بود، اما ایران کشوری بسیار مستحکم است و شرایطی مثل سوریه و عراق ندارد. ایران تنها لنگرگاه مطمئن منطقه است که می تواند امنیت منطقه را حفظ کند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: وظیفه ما این است که به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی توجه کرده و نگذاریم جامعه دچار تشتت شود. در هر جامعه ای تفکرات، خواسته ها و مذاهب و قومیت های مختلفی و همچنین نارضایتی هایی وجود دارد اما ما باید هوشیار باشیم و وحدت و همدلی را به عنوان یک نیاز واقعی حفظ کنیم.

ادامه دارد...

کد N810532

وبگردی