آفتاب

لاریجانی: جریانات افراطی مصیبتی برای دنیای اسلام هستند

لاریجانی: جریانات افراطی مصیبتی برای دنیای اسلام هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مبانی فکری خوارج یعنی سطحی نگری و تحجر امروز هم وجود دارد گفت که تمام جریانات سلفی و افراطی‌های تند در دنیای اسلام سطحی‌نگری و ظاهر بینی و تحجر در ذات کارشان است که این مصیبتی برای دنیای اسلام به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از 5 اثر جدید منتشر شده توسط بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری به کتاب خوارج و داعش اشاره و اظهار کرد که با مطالعه این کتاب به کل جریانات افراطی که در امت اسلامی وجود دارند پی می‌بریم.

وی افزود: شهید مطهری نسبت به موضوع خوارج حساس بودند یعنی آنهایی که فکر تحجر آمیز در اسلام داشتند و مشکلاتی برای جامعه اسلام ایجاد کردند، شهید مطهری همگان را نسبت به این افراد توجه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ خوارجی که در گذشته اندک بودند شاید الان هم هستند و در منطقه وجود دارند ولی مثل قبل نبوده و مدرن‌تر شدند، اما مبانی فکری خوارج یعنی سطحی نگری و تحجر امروز هم وجود دارد.

وی افزود : تمام جریانات سلفی و افراطی‌های تند دردنیای اسلام سطحی نگری و ظاهر بینی وتحجر در ذات کارشان است و توجهات عقلانی را محکوم می‌کنند، آنها مصیبتی در دنیای اسلام هستند و شاید مصیبتی بزرگتر از این ها برای دنیای اسلام نداریم و خساراتی که وارد کردند کم نیست.

لاریجانی در ادامه گفت: این کتاب برای دنیای امروز قابل توجه است، با مطالعه آن متوجه می‌شویم که چرا شهید مطهری در مورد خوارج حساس بودند، البته می‌تواند در جامعه ما هم رخ دهد شاید سطحی با آنها متفاوت باشد اما سطحی نگری و ظاهر بینی در هر جامعه‌ای می‌تواند خودش را نشان دهد.

ادامه دارد...

کد N810524

وبگردی