آفتاب

طرح مردمی - عربی جدید برای پایان جنگ در یمن

طرح مردمی - عربی جدید برای پایان جنگ در یمن

ایسنا نوشت:

در حالی که عربستان در اقدام مداخله‌ جویانه دیگر از گروه‌های یمنی دعوت کرده نشستی را در ریاض اواسط ماه مه با هدف ایجاد ارتشی جدید برای یمنی‌ها برگزار کنند، گروه‌های مردمی و اسلامی نیز در یمن دست به کار شده و تماس‌هایی را با هدف کلید زدن طرح مردمی - عربی جهت دعوت به مذاکرات یمنی - یمنی و پایان جنگ در این کشور برقرار کردند.
 منابعی از رهبران قومی و اسلامی در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر عنوان داشتند که تماس‌های بسیاری ظرف چند روز اخیر با رهبران مختلف یمنی به ویژه انصارالله، کنگره مردمی یمن، حزب اصلاح یمن (اخوان المسلمین)، تشکیلات وحدت سوسیال، سازمان ناصری و رهبران مستقل یمنی صورت گرفت که هدف از آن توافق بر سر برگزاری کنفرانسی برای مذاکره میان تمامی گروه‌های یمنی بوده است.

منابع عنوان داشتند که تمامی رهبران یمنی با این طرح جهت جلوگیری از خونریزی‌ها و توقف جنگ علیه یمن و حل مشکلات انسانی و سیاسی موافقت کردند.

آن‌ها خاطرنشان کردند که مناقشه در حال حاضر پیرامون مکان دیدار و دستور کار آن و چگونگی هماهنگی با تمامی طرف‌های عربی و منطقه‌ای و بین‌المللی است تا آتش بس نهایی و آتش بس انسانی برقرار شود که امکان وارد کردن کمک‌های پزشکی و غذایی به تمامی مناطق یمن را بوجود می‌آورد.

49261

کد N810481

وبگردی