آفتاب
قائم مقام شبکه قرآن سیما خبر داد

بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام راه‌اندازی شد

بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام راه‌اندازی شد

قائم مقام شبکه قرآن سیما از راه‌اندازی بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام خبر داد.

قائم مقام شبکه قرآن سیما از راه‌اندازی بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی ایزدی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب که «بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام به همت شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است» گفت: شبکه قرآن سیما به تبع مأموریت رسانه ملی، مدیریت فرهنگ و ارزش‌های قرآنی جامعه را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم به عنوان اصلی‌ترین و شریف‌ترین هنرهای اسلامی است که می‌تواند انقلاب روحی در دل انسان‌ها ایجاد کند و اهمیت این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی زمینه سازی برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین ایجاد تحول در برنامه‌سازی قرآنی و معارف رسانه ملی را از شعارهای این بانک اطلاعاتی برشمرد و اضافه کرد: این طرح از سال 88 زده شده و تا به حال حدود 10 درصد در این طرح پیشرفت داشته‌ایم و امیدواریم با حمایتی که از طریق شورای توسعه فرهنگی کشور انجام می‌شود این طرح طی دو تا سه سال آینده به صددرصد تکامل برسد.

ایزدی، نبود شناخت از تلاوت‌های زیبا، عدم دسترسی به این تلاوت‌ها و پرهزینه بودن را با وجود این بانک اطلاعاتی قابل حل شدن دانست و گفت: ایجاد تمایز کیفی بین اطلاعات موجود در کشور در این راستا مدنظر قرار گرفته تا از هر تلاوتی بهترین نسخه مورد استفاده قرار بگیرد.

قائم مقام شبکه قرآن سیما تأکید کرد: ما می‌خواهیم یک بار برای همیشه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر آنچه از تلاوت‌های صوتی و تصویری وجود دارد را جمع‌آ‌وری و آنها را از نظر زیبایی و کیفیت کارشناسی کنیم و نمره بدهیم.

ادامه دارد...

کد N810452

وبگردی