آفتاب
ابوترابی‌فرد:

در زندگی به دنبال عمل صالح باشیم

در زندگی به دنبال عمل صالح باشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در رسیدن به عمل صالح موفقیت‌هایی کسب کردیم نباید آن را فقط به تلاش‌های خود ربط بدهیم بلکه باید بدانیم همواره خداوند هادی و راهنمای ماست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در رسیدن به عمل صالح موفقیت‌هایی کسب کردیم نباید آن را فقط به تلاش‌های خود ربط بدهیم بلکه باید بدانیم همواره خداوند هادی و راهنمای ماست.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در" اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه اعضای داوطلب سازمان جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر "‌که مرحله‌ی استانی آن در بهمن و اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: قرآن چند محور اساسی را مورد توجه قرار می‌دهد ابتدا عمل صالح برای زنان و مردان جامعه است و پس از آن این است که تمام زن‌ها و مردها از برترین حیات یعنی حیات طیبه خداوند بهره ببرند.

وی ادامه داد: ما در زندگی معمولا به هدف‌های کوچک دلخوش می‌شویم و هدف‌های والا را نادیده می‌گیریم. شعار و حرف ما باید برای رسیدن به حیات طیبه که خداوند بر آن تاکید کرده، باشد و اگر می‌خواهیم به حیات طیبه برسیم آن حیات طیبه یک مرکب دارد و آن عمل صالح است. هیچ چیز برای انسان میسر نمی‌شود مگر کار و عمل صالح.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف عالی و استفاده از ابزار عمل صالح، زن و مرد کاملا مساوی هستند. این تساوی به معنی ویژگی‌های جسمی و روحی نیست بلکه آنها برای رسیدن به حیات طیبه می‌توانند با هر ویژگی جسمی و روحی که دارند از ابزار صالح بهره ببرند. گاهی زنان در این حیات طیبه به جایی می‌رسند که بالاتر از مردها هم قرار می‌گیرند. زنانی همچون آسیه همسر فرعون، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س).

تساوی در مقام انسانی رسیدن به قله کمال یعنی حیات طیبه است

ابوترابی‌فرد یادآور شد: اگر در رسیدن به عمل صالح موفقیت‌هایی کسب کردیم نباید آن را فقط به تلاش‌های خود ربط بدهیم بلکه باید بدانیم همواره خداوند هادی و راهنمای ماست. لذا مومن واقعی در قله می‌ایستد اما ذره‌ای احساس غرور نمی‌کند. خداوند کسی را زنده می‌کند که توفیق عمل صالح داشته باشد و برای رسیدن به عمل صالح، بدانیم چگونه باید حرف بزنیم، کی باید حرف بزنیم و در چه زمان‌هایی باید قدم بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های عمل صالح گفت : امام (ره) در کتاب 40 حدیثش از پیامبر اکرم (ص) نقل می‌کند که هیچ قول و صدقی ارزش ندارد مگر به عمل و هیچ قول و هیچ عملی هم ارزش ندارد مگر به آن انگیزه‌ای که انجام می‌دهی، ولی متاسفانه خیلی از کارهای ما هیچ کدام از این دو ویژگی را ندارد. عمل و گفتار ما باید به نوعی باشد که مطابق شرع باشد و عقلا و علما به آن عمل صالح بگویند و آن را تایید کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در زندگی به دنبال عمل صالح باشیم و تمام کارهای خود را برای خدا انجام بدهیم. در این صورت است که به حیات طیبه دست می‌یابیم. در هر کجا هر مشکلی که پیش می‌آید ما باید بدانیم که در آن زمان و آن مشکل عمل صالح چه نوع رفتاری است و آن را انجام دهیم. تا آنجا برای ما قطعه‌ای از بهشت شود.

انتهای پیام

کد N810410

وبگردی