آفتاب

اعتراف 2 شهروند کره‌جنوبی به جاسوسی از کره‌شمالی

اعتراف 2 شهروند کره‌جنوبی به جاسوسی از کره‌شمالی

دو شهروند کره‌جنوبی که به اتهام جاسوسی از کره‌شمالی متهم شدند در مصاحبه با شبکه سی‌.ان‌.ان در پیونگ‌یانگ به جاسوسی برای سئول اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گزارش داده است که به صورت مستقل نمی‌تواند صحت گفته‌های این دو مرد را که به صورت جداگانه در پیونگ‌یانگ مورد مصاحبه قرار گرفتند، تایید کند.

با وجود اینکه "کیم کوک گی" و "چو چون گیل" هر دو ادعا می‌کنند برای گفتن این اظهارات تحت فشار قرار نگرفته‌اند اما شبکه سی‌.ان‌.ان خاطرنشان می‌کند که سخنان آنها به شدت با هم تشابه داشته است.

خارجی‌هایی که در کره‌شمالی بازداشت شده‌اند اخیراً با امید ازادی و بازگشت به خانه در مقابل تلویزیون یا طی نوشته‌هایی به جرایم خود اعتراف می‌کنند.

در همین حال کره‌شمالی بازداشت کیم و چو را در ماه مارس اعلام و از آنها به عنوان "تروریست‌های پست" یاد کرد.

هر دوی این افراد به انجام فعالیت‌های ضد کره‌شمالی که توسط سازمان اطلاعات آمریکا و کره‌جنوبی سازماندهی می‌شود، متهم هستند. در مقابل آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی در واکنش به این ادعا اعلام کرده است این اتهام که این افراد برای این آژانس کار می‌کردند کاملاً بی‌اساس است.

چو 56 ساله در مصاحبه با سی‌.ان‌.ان اذعان کرد، به عنوان یک تاجر در شمال چین کار می‌کرده که آژانس اطلاعات ملی کره‌جنوبی از او خواسته تا جهت جمع‌آوری اطلاعات به کره‌شمالی برود. وی اعتراف کرد که پیش از بازداشت برای سه سال به عنوان جاسوس برای کره‌جنوبی کار می‌کرده است.

کیم 60 ساله نیز اعتراف کرده که به عنوان یک مُبلغ مذهبی از سوی کره‌جنوبی به کار گرفته شده تا از کره‌شمالی اطلاعاتی را به سئول منتقل کند. هر دو این افراد با وجود این اتهامات با محکومیت‌های طولانی‌مدت زندان مواجه خواهند بود.

انتهای پیام

کد N810329

وبگردی