آفتاب
حجت‌الاسلام صدیقی:

دغدغه جدی درباره مذاکرات هسته‌ای وجود دارد

دغدغه جدی درباره مذاکرات هسته‌ای وجود دارد

قم - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زمینه مذاکرات هسته‌ای دغدغه جدی وجود دارد، گفت: دشمنان نمی‌خواهند برای ما عزتی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: توفیقات هسته‌ای با مقاومت و خون شهیدان به ارمغان آمده، ولی در مورد مذاکرات هسته‌ای دغدغه‌های اساسی وجود دارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری دغدغه جدی دارند و دشمنان شما خیلی دغل‌تر از این هستند که امیدی برای باقی گذاشتن عزت ما داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران سطح مذاکرات هسته‌ای را پیچ بسیار خطرناک و حساس برای جمهوری اسلامی توصیف کرد و افزود: در کنار توجه به مسائل کشورهای سوریه، یمن و عراق، ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان در مذاکرات هسته‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر پرهیز از عقب نشینی در برابر خواسته‌های دشمنان به معتکفان گفت که شما باید مقاومت و ایستادگی را مورد تاکید قرار بدهید.

حجت الاسلام صدیقی ظهور امام زمان(عج) را مهم‌ترین دعای معتکفان ذکر کرد و گفت: معتکفان برای حفظ نظام هم دعا کنند چون حفظ نظام مقدمه ظهور حضرت بقیة الله است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یکی از علما به محضر علامه حسن‌زاده رفته و از ایشان در مورد ظهور حضرت حجت پرسیده بود که ایشان گفت مگر تردید دارید که ظهور شروع شده است. یعنی الان ما در بین الطلوعین ظهور هستیم.

دعا دریای پرگهر و گنج بی‌بدیل است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خداوند در میان تمام موجودات عالم، تنها آدم را جانشین خود می‌داند و این ظرفیت را به آدم داد که آئینه تمام نمای اسمای الهی باشد.

وی گفت: زمانی از مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت تقاضای ذکر داشتیم و ایشان در هر مورد یک نکته تربیتی که ما را به حرکت در بیاورند می‌فرمودند. یک بار فرمودند شما همه دعاها را بخوانید و گمشده خودتان را در یکی از اینها می‌بینید.

امام جمعه موقت تهران، دعا را دریای پرگهر و گنج‌های بی‌بدیل توصیف کرد که ائمه اطهار برای شیعیان به ارث گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام صدیقی، خدانمایی را از ویژگی‌های رفتاری حضرت امام خمینی(ره) ذکر کرد و افزود: به هیچ وجه در رفتار و عمل حضرت امام ذره‌ای خودنمایی وجود نداشت. ایشان می‌فرمودند دعاها قرآن ساعد است.

وی با بیان اینکه قرآن قرائت حق تعالی است اظهار کرد: خداوند این قرآن را برای پیامبر گرامی اسلام قرائت کرده یعنی خداوند با انسان حرف می‌زند.

این استاد حوزه به ویژگی‌های مشترک دعا و آیات قرآن اشاره کرد و افزود: دعاها و مجموعه‌های مناجاتی و صحیفه‌های نورانی حاوی گنج‌های عرشی است که قرائت خداست ولی به زبان لسان الله آمده است، چون ائمه اطهار جلوه کامل خدا هستند و همه شئون زندگیشان خدا را نشان داده است.

دعاهایی که در انسان اثر ویژه‌ای می‌گذارد

حجت‌الاسلام صدیقی در توصیه‌ای به معتکفان گفت: از دعاهایی که در دل من اثر می‌گذارد و در بیچارگی‌ها به آن پناه می‌برم و دلم شکسته می‌شود دعای مشلول، دعای مجیر و دعای یستشیر است. در زیارت هم دو زیارت کلام الله است، یکی زیارت عاشورا و دیگری زیارت آل یاسین. در آخر اعتکاف هم یک نماز استغاثه برای امام زمان(عج) بخوانید.

وی با بیان اینکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان از ماه‌های اسرارآمیز است، تصریح کرد: ماه رجب دالان ورودی و کلید شب قدر است.

به گفته امام جمعه موقت تهران، مرگ نقطه اتصال به خداست و عده‌ای در شب قدر به موت اختیاری نیل پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به قتل عام مردم سوریه توسط تکفیری‌ها اظهار کرد: تمام تلاش تکفیری‌ها این است که اثری از حرم اهل بیت(ع) و شیعیان نباشد.

وی گفت: امروز مقاومت سوریه سپر بلای ما است چون تمام مصیبت‌هایی که بر ما مترتب است بر سر اینها وارد شده است.

استاد حوزه علمیه در توصیه‌ای به معتکفان تأکید کرد: باید عالم اسلام را با دعاهایتان از این مسائل نجات بدهید.

کد N810272

وبگردی