آفتاب

وقتی جسمی در گلوی کودک گیر کرد چه کنیم؟

وقتی جسمی در گلوی کودک گیر کرد چه کنیم؟

یک کارشناس بهداشت جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: وقتی کودک یا نوزاد جسمی را قورت می‌دهد با توجه به رده سنی اقدامات متفاوتی باید انجام شود.

اکرم رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: اگر نوزادی که تازه به دنیا آمده تا دو ماهگی، جسمی در گلویش گیر کند از مچ پای نوزاد گرفته و وارونه می‌کنیم، بین دو کتف نوزاد شش تا 10 بار آهسته ضربه می‌زنیم و پس از هر ضربه دهان کودک را کنترل می‌کنیم تا جسم خارج شود.

وی تصریح کرد: اگر جسم در گلوی نوزادی که بالاتر از دو ماهگی قرار دارد، گیر کند باید بر روی ساعد خود بخوانیم به‌طوری‌که صورتش مقابل کف دستمان و پاهایش در دو طرف دستهایمان قرار گیرد و سپس شش تا 10 بار آهسته بین دو کتف نوزاد ضربه می‌زنیم و هر بار دهان را کنترل می‌کنیم تا جسم خارج شود.

این کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: در صورت گیر کردن جسم در گلوی کودک یک تا هشت ساله، برای خارج کردن آن باید طفل را روی پاهایمان قرار دهیم به طوری‌که وارونه شود سپس با یک دست شانه کودک را گرفته و شش تا 10 بار روی کتف کودک ضربه آهسته می‌زنیم و پس از هر ضربه دهانش را کنترل می‌کنیم تا جسم خارج شود.

انتهای پیام
کد N810253

وبگردی