آفتاب
دفاع آمریکا از جنایات عربستان/

پنتاگون صادارت سلاح های ممنوعه به عربستان را تائید کرد

پنتاگون صادارت سلاح های ممنوعه به عربستان را تائید کرد

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به گزارش استفاده عربستان از بمب خوشه ای در حمله به یمن، از اقدام خود در صادارات تسلیحات ممنوعه به ریاض دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این رابطه اعلام کرد: ما با دقت آمار تمامی کشته های بحران یمن را داریم و گزارش دیده بان حقوق بشر در مورد استفاده عربستان از بمب های خوشه ای در حمله به یمن را بررسی می کنیم. 

روز گذشته دیده بان حقوق بشر با انشتار گزارشی اعلام کرد: با آنکه استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس پیمانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی به امضای ۱۱۶ کشور رسید ممنوع است شواهد محکمی در دست است که نشان می دهد عربستان در حملات اخیر خود به یمن از این بمب ها استفاده کرده است. 

بر اساس اطلاعات دیده بان حقوق بشر، عکس ها، تصاویر ویدیوئی و دیگر شواهد و اسنادی که از نیمه آوریل ۲۰۱۵ بدست آمده بر این امر تاکید دارند که عربستان سعودی در حملات اخیر خود به یمن بویژه مناطق شمال صعده از بمب های خوشه ای استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش در گزارش دیده بان حقوق بشر به صراحت آمده که آمریکا این بمب ها را در اختیار عربستان سعودی قرار داده است.  

با وجود وخامت اوضاع انسانی در یمن و هشدارهای پی در پی مقامات بین المللی بویژه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، کشورهای غربی تا کنون اقدامی را جهت متوقف کردن حملات عربستان به یمن انجام نداده و حتی از تصویب پیش نویس طرح آتش بس در این کشور که در شورای امنیت مطرح شده بود نیز جلوگیری کرده اند.

کد N810224

وبگردی