آفتاب

درخواست لبنان از آوارگان سوری و فلسطینی برای بازگشت به کشورشان

درخواست لبنان از آوارگان سوری و فلسطینی برای بازگشت به کشورشان

وزیر خارجه لبنان با اشاره به مشکلات کشورش در پی مهاجرت شهروندان سوری به این کشور، از آوارگان سوری و فلسطینی خواست تا به کشور خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جبران باسیل، وزیر امور خارجه و مهاجران لبنان در سخنانی ضمن مطرح کردن این درخواست تصریح کرد: نباید لبنان را به غریبه‌ها بدهیم. سوری‌ها و فلسطینی‌ها دوستان و همسایگان ما هستند اما علی‌رغم این امر نباید این سرزمین به آنها تحویل داده شود. ما فقط باید برای لبنانی بودنمان سختگیرانه عمل کنیم.

وی افزود: سوری‌ها و فلسطینی‌ها باید به سرزمین‌هایشان بازگردند. من این را می‌گویم چراکه آنها را دوست دارم و همچنین دوست دارم که لبنانی‌ها در سرزمین خود بماند.

جبران باسیل افزود: لبنانی‌های مقیم در خارج از کشور به خاطر ما مهاجرت کردند به همین دلیل نباید آنها را از این تابعیت که به خاطرش جانفشانی کرده‌اند، محروم کنیم.

وی افزود: من معتقدم که ما با موجی از مهاجرت آوارگان از فلسطین و سوریه مواجهیم و دولت باید تدابیر اتخاذ شده برای توقف مهاجرت سوری‌ها و بازگرداندن آنها به کشورشان و همچنین پس گرفتن کارت اقامت از کسانی که شایستگی ندارند را اجرایی کند.

وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد: شهروندان لبنانی‌ هیچ کمک مالی دریافت نمی‌کنند و شغلی هم ندارند اما سوری‌ها هم کمک می‌گیرند و هم کار می‌کنند. ما خواهان برابری میان مردم لبنان با بیگانگان در کشورمان هستیم.

انتهای پیام

کد N810202

وبگردی