آفتاب

پایان منع آمد و شد در بالتیمور / خروج نیروهای گارد ملی

پایان منع آمد و شد در بالتیمور / خروج نیروهای گارد ملی

منع آمد و شد در بالتیمور که به دلیل اعتراضات گسترده در این منطقه ایجاد شده بود، در پی خروج نیروهای گارد ملی آمریکا لغو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهردار بالتیمور از زمان اعمال این محدودیت با درخواست‌های بسیاری به ویژه از سوی صاحبان مغازه‌ها و رستوران‌ها برای لغو این محدودیت مواجه شد؛ افرادی که معتقدند که منع آمد و شد از ساعت 10 شب تا پنج صبح به کار آنها آسیب می‌زند.

در همین حال شهردار بالتیمور در این باره در توییتر خود نوشت: هدف من همیشه این بوده است که منع آمد و شد را نه برای بیشتر از یک روز و تنها در صورت لزوم اعمال کنم. به اعتقاد من ما امروز به این نقطه رسیدیم.

این در حالی است که صدها تن از مردم به دعوت رهبران مذهبی محلی دوباره در محل ساختمان شهرداری تجمع کردند. آشوب‌ها در بالتیمور از اعتراضات بر سر مرگ "فردی گری" 25 ساله که در ماشین پلیس از ناحیه نخاع آسیب دیده بود و یک هفته پس از آن درگذشت، آغاز شد.

سخنگوی پلیس بالتیمور نیز درباره آمار این درگیری‌ها گفت، در مجموع 113 مامور طی این اعتراضات زخمی شده و 486 معترض نیز بازداشت شدند. پیش از این برای جلوگیری از بروز آشوب و خشونت، حدود 3000 نیروی گارد ملی در بالتیمور مستقر شدند. اندکی پس از اعلام پایان منع آمد و شد، فرماندار ایالت اعلام کرد که خروج نیروهای گارد از بالتیمور آغاز شده است.

وی در این باره اظهار کرد: خروج کامل این نیروها تقریبا دو روز به طول می‌انجامد. ما برای امنیت تمام بالتیمور باید تمام شهر را تحت کنترل می‌گرفتیم.

انتهای پیام

کد N810145

وبگردی