آفتاب

العبادی: هرگونه کمک به عراق باید از طریق دولت مرکزی باشد

العبادی: هرگونه کمک به عراق باید از طریق دولت مرکزی باشد

نخست وزیر عراق ضمن اعلام مخالفت مجدد خود با طرح کنگره آمریکا درباره مسلح کردن عشایر و پیشمرگ‌ها تاکید کرد که هرگونه حمایت خارجی از عراق باید از طریق دولت فدرال صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا در خصوص روابط دو جانبه دو کشور و اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق گفت‌وگو کردند.

وی بار دیگر بر موضع عراق در مخالفت با طرح کنگره آمریکا مبنی بر مسلح کردن عشایر و پیشمرگ‌ها بدون تایید دولت مرکزی تاکید کرد و گفت: هرگونه حمایت خارجی از عراق در جنگ علیه تروریسم باید از طریق دولت صورت گرفته و باید براساس حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق باشد.

العبادی ضمن هشدار نسبت به تصویب چنین طرح‌هایی که "موجب تضعیف تلاش‌ها برای مقابله با داعش می شود" تاکید کرد: نیروهای ما در جنگ علیه داعش که از تبلیغات و رسانه‌ها و شایعه‌پراکنی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود استفاده می‌کند، به پیروزی‌های زیادی دست می‌یابد.

هیات کنگره آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن داعش را مهم‌ترین تهدید برای امنیت خود می‌داند و جهان خواهان این است که امنیت در عراق برقرار شود.

اعضای این هیات از العبادی و همچنین نیروهای عراقی به دلیل پیروزی‌هایشان علیه داعش قدردانی و آمادگی خود را برای کمک به عراق اعلام کردند.

در همین راستا هیات کنگره آمریکا با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز دیدار و درخصوص آخرین تحولات امنیتی و روند عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه داعش گفت‌وگو کرد.

سلیم جبوری در این دیدار خواهان حمایت بیشتر جامع بین‌الملل به ویژه آمریکا از عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش و آزادسازی شهرهای کشورش از چنگال تروریست‌ها شد.

وی گفت: اگر نیروهای ما به اندازه کافی سلاح در اختیار داشته باشند، به راحتی می‌توانند مناطق مختلف عراق را آزاد کرده و پس از عملیات آزادسازی نیز مناطق آزاد شده را حفظ کنند.

انتهای پیام

کد N809975

وبگردی