آفتاب
سیدجواد پناهی:

مسابقات بین‌المللی قرآن به یک زمان خاص محدود نشود

مسابقات بین‌المللی قرآن به یک زمان خاص محدود نشود

یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان گفت: اگر می‌خواهیم مسابقات قرآن آثار ملموسی در جامعه داشته باشد باید محدود به یک زمان خاص نشود و برنامه‌هایی برای بعد از پایان مسابقات داشته باشیم.

یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان گفت: اگر می‌خواهیم مسابقات قرآن آثار ملموسی در جامعه داشته باشد باید محدود به یک زمان خاص نشود و برنامه‌هایی برای بعد از پایان مسابقات داشته باشیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد پناهی درباره آثار سی و یک دوره برگزاری مسابقات بین الملی قرآن در جامعه، تاکید کرد: جو برگزاری مسابقات باید طولانی‌تر از زمان برگزاری مسابقات باشد، البته تأثیرگذاری این مسابقات امری است که همه بر آن اذعان دارند و به اعتقاد من آثار ملموس آن نیز تا حدودی قابل مشاهد است.

وی افزود: این تأثیرات بیشتر بر روی جوانانی که از قبل به فعالیت‌های قرآنی علاقه داشته‌اند، است. این تأثیرات باعث می‌شود تا انگیزه‌های آنها برای ارتقاء فعالیت‌های قرآنی و افزایش جایگاه خود، افزایش یافته و در نتیجه سطح کلی فعالیت‌های قرآنی نیز ارتقا یابد.

پناهی تصریح کرد: همین که این مسابقات در زمان برگزاری از سوی رسانه ملی پوشش داده می‌شود باعث می‌شود که درصد بسیار بالایی از مردم از وجود چنین رقابت‌هایی مطلع شده و در جریان چند و چون امر قرار بگیرند.

این قاری بین‌المللی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات و پوشش رسانه‌ای آن تنها محدود به زمان برگزاری آن می‌شود، لذا اثرگذاری آن آنچنان که باید و شاید به عینیت نمی‌رسد، در حالی که اگر رسانه‌ها برنامه‌های مربوط به این رقابت‌ها را حتی بعد از مسابقات در دستور کار خود قرار دهند، اثرگذاری‌ها بسیار ملموس‌تر خواهد بود.

پناهی که با ستاد خبری سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به باور من اگر بعد از پایان مسابقات و تا زمانی که هنوز جو آن در جامعه خاموش نشده است، کارگاه‌ها و دوره‌هایی را برگزار و آموزش‌هایی را ارایه دهند، می‌توان به اثردهی این مسابقات در سطح بسیار بیشتری امیدوار بود.

وی در مورد جایگاه رقابت‌های بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مسابقات بعد از سی و یک دوره برگزاری توانسته است جایگاهی که مورد نظر بوده است را در دنیای اسلام به دست بیاورد. در حال حاضر معتبرترین رقابت‌های قرآنی که در بعد بین المللی برگزار می‌شود، مسابقات ایران است، از لحاظ سابقه شاید مسابقات مالزی دارای قدمت بیشتری باشد اما یقیناً از لحاظ سطح مسابقات و نیز کیفیت برگزاری معتبرترین رقابت قرآنی در دنیا است.

این قاری بین‌المللی کشورمان در مورد اثرگذاری مسابقات بین‌المللی قرآن بر تحقق منویات قرآنی مقام معظم رهبری نیز، گفت: اگر بتوانیم جذب جوانان را با مدیریت برنامه‌ریزی شده در این مسابقات داشته باشیم و افراد بیشتر را حول محور قرآن کریم جمع کنیم، به تحقق منویات قرآنی مقام معظم رهبری نیز کمک کرده‌ایم.

وی در مورد نقش سازمان اوقاف و امور خیریه در سازماندهی این مسابقات و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: از ابتدای انقلاب داعیه‌ دار مسائل قرآنی از قرائت و حفظ گرفته تا سایر موارد سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است. به اعتقاد من سازمانی بالاتر از این سازمان که بتواند در این حد تأثیرگذار باشد نداریم. بنابراین باور دارم که سازمان‌های دیگر که در این زمینه موازی کاری‌هایی انجام می‌دهند با یک مدیریت واحد در راستای فعالیت‌هایی که این سازمان انجام می‌دهد، حرکت کنند.

پناهی همچنین بیان کرد: سازمان اوقاف به عنوان طلایه‌دار مسائل قرآنی در کشور باید در جلو قرار داشته و سایر نهادها نیز به پیروی از این سازمان فعالیت‌های خود را طراحی کنند.

انتهای پیام

کد N809866

وبگردی