آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

معتکفین بعد از اعتکاف مراقب چه کارهایی باشند؟

معتکفین بعد از اعتکاف مراقب چه کارهایی باشند؟

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: معتکفین باید پس از اعتکاف از اعمالی همچون خواندن قرآن، نماز،‌ روزه و مناجات‌های شبانه دور نشوند و بر تداوم این اعمال اصرار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «در دین مقدس اسلام ماه‌ها و روزهایی هست که در آن‌ها می‌توان به خداوند بیشتر نزدیک شد» اظهار کرد: از جمله این ماه‌ها و روزها ماه رمضان، ماه محرم،‌ ایام فاطمیه و اعتکاف است که در تمام این روزها می‌توان وجود خود را از بدی‌ها پالایش کرده و کدورت‌ها را از سینه زدود و با یک قلبی پاک و دلی پر امید با خدا سخن گفت.

وی ادامه داد: کسی که در اعتکاف شرکت می‌کند با اعمالی که انجام می‌دهد مثل شب زنده‌داری، توسل، نماز جماعت، روزه و ... به پالایش و صافی روح دست پیدا می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتکفین بعد از سه روز وقتی چنین توفیقی را کسب می‌کنند باید دو مطلب اساسی را مورد توجه قرار دهند. اولین موردی که باید به آن توجه کنند تداوم تقوا و تصفیه و تعهدی است که در این سه روز به دست آورده‌اند یعنی باید از خود مراقبت کنند و مراقب زبان،‌ شکم،‌ کار و شغل خود باشند.

اکرمی ادامه داد: نکته بعدی که باید به آن توجه کنند این است که باید از هر آنچه که به نوعی آفت و مانعی در رسیدن به قرب الهی ایجاد می‌کند دور شوند. آن‌ها بعد از سه روز وقتی به زندگی اجتماعی باز می‌گردند نباید زبان، قلم و دل خود را به هر سویی رها کنند که اگر رها شود در حق خود اجحاف کرده‌اند. باید به نوعی رفتار کنند که تمام آن عبادت‌ها برای‌شان حداقل تا یک سال حفظ شود.

وی تصریح کرد: اگر از خود مراقبت نکنند دچار لغزش می‌شوند و برای حفظ و ادامه این سه روز باید همان‌گونه که در مسجد اعمالی همچون قرآن، نماز،‌ روزه و مناجات‌های شبانه را به جای می‌آوردند بر تداوم آن‌ها باید اصرار کنند تا آن روح اعتکاف در وجودشان حفظ شود.

انتهای پیام

کد N809843

وبگردی