آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رژیم صهیونیستی در موضوع یمن عربستان را دوست خود می‌داند

رژیم صهیونیستی در موضوع یمن عربستان را دوست خود می‌داند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در حمله عربستان به یمن مشارکت داشته اما این حمایت به صورت پنهانی رخ داده است.

نوذر شفیعی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که برای بیان میزان مشارکت رژیم صهیونیستی در یمن باید یک سری قواعد را مورد بررسی قرار داد توضیح داد: روابط جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی تابع حاصل جمع جبری صفر است. این بدان معناست که هرجا منفعتی برای جمهوری اسلامی وجود داشته باشد رژیم صهیونیستی در تضاد با آن منفعت حرکت خواهد کرد.

وی افزود: در بحث یمن جمهوری اسلامی از جریان تجدید نظر طلب حمایت کرد. در این شرایط عربستان درتعارض با جمهوری اسلامی خواهان وضع موجود است بنابراین رژیم صهیونیستی وقتی می‌بیند اقدام عربستان در تضاد با منافع جمهوری اسلامی از عربستان حمایت می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: در معادلات ذهنی رژیم صهیونیستی این موضوع وجود دارد که با توجه به تجربه شکل گیری حزب‌الله ، تقویت گروه دیگری مثل انصارالله در تضاد با منافعش است. بنابراین بر علیه آن فعالیت می‌کند. معادله ذهنی رژیم صهیونیستی این است که دشمن دشمنش دوست محاسبه می‌شود؛ این بدان معناست که عربستان که دشمن جمهوری اسلامی است دوست رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. از همین منظر رژیم صهیونیستی در حمله به یمن از عربستان حمایت کرده و اقداماتی انجام می‌دهد که در نهایت منجر به سرکوب نیروهای طرفدار ایران شود.

شفیعی با بیان این که حمایت رژیم صهیونیستی از یمن به صورت آشکار نبوده گفت: عربستان می‌داند که اگر این حمایت آشکار باشد در دنیای اسلام بازتاب منفی خواهد داشت. به همین خاطر این حمایت پنهانی صورت می‌گیرد.

به گفته‌ی وی، رژیم صهیونیستی از این درگیری‌ها استقبال می‌کند چون می‌تواند از قبل آن بر تشکیلات سعودی‌ها نفوذ کرده و باعث ورود به موقعیت جغرافیایی حوزه خلیج فارس شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که این جنگ هزینه‌های زیادی برای رژیم صهیونیستی نیز داشت گفت: متاسفانه آنقدر سلاح در انبارهای رژیم صهیونیستی وجود دارد که برخی از آنها تاریخ مصرفشان گذشته است لذا رژیم صهیونیستی به دنبال بهانه‌ای است که این سلاح‌ها را مطرح کند.

وی افزود: درست است که در نهایت این جنگ هزینه‌های زیادی برای رژیم صهیونیستی داشه است اما هزینه‌های سیاسی و اخلاقی جنگ برای رژیم صهیونیستی به مراتب بیشتر از هزینه‌های مادی‌اش است.

انتهای پیام

کد N809826

وبگردی