آفتاب

حمایت ناچیز دولت از سمن‌های جوانان

حمایت ناچیز دولت از سمن‌های جوانان

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون دولت تنها حدود 300 میلیون تومان برای حمایت از 500 سمن فعال جوانان تخصیص داده است که به ازای هر سمن حدود 700 هزار تومان می‌شود.

رضا حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان»خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: بودجه تخصیص یافته به سمن‌های فعال جوانان ناچیز بوده است، البته وزیر ورزش و جوانان قول داده‌ که با وجود حذف کد برنامه‌های بودجه حمایت از مشارکت‌های اجتماعی جوانان از بودجه سال 94، دست کم برای هر سمن فعال حوزه جوانان 7 میلیون تومان از محل بودجه وزارت ورزش و جوانان اختصاص دهد.

وی با اشاره به تلاش وزارت ورزش و جوانان برای رشد صددرصدی سمن‌های فعال حوزه جوانان گفت: قصد داریم تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان را به 1000 سمن برسانیم.

حجتی افزود: ادارات کل ورزش و جوانان در سراسر کشور با برگزاری همایش و اعلام فراخوان جوانان را به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تشویق کرده و ضرورت، تاثیر و کارکرد مشارکت اجتماعی را برای آنان توضیح می‌دهند.

وی افزود: ما امتیاز مادی برای تشکیل سمن‌های جوانان قائل نمی‌شویم چون نه اعتبار لازم را برای این کار داریم و نه چنین اقدامی سودمند است.

حجتی در پایان درباره برای جشنواره «اتفاق3» گفت: این جشنواره دو سالانه به ارزیابی فعالیت‌های سمن‌های حوزه جوانان اختصاص دارد و وزیر ورزش وجوانان قول تامین بودجه آن را از محل بودجه سال 94 داده است.

انتهای پیام

کد N809798

وبگردی