آفتاب

مردی که با درخت‌ها حرف می‌زند!

مردی که با درخت‌ها حرف می‌زند!

یک هنرمند جانباز، تابلوهای نقاشی‌اش از درختان را در جشنواره صلح برلین به‌نمایش می‌گذارد.

هاشم بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، من و داود عامری (عکاس) دو هنرمندی هستیم که از طرف معاونت فرهنگی و ارتباطات اسلامی بنیاد جانبازان به‌عنوان نخبگان جانباز برای حضور در جشنواره صلح برلین انتخاب شده‌ایم. از من خواسته شد 16 تابلوی نقاشی 50*70 برای این جشنواره آماده کنم. بیشتر این نقاشی‌ها با موضوع درخت کار شده‌اند و از آنجا که جشنواره برلین به موضوع صلح اختصاص دارد و حافظ هم می‌گوید «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد» من این سوژه را برای کارهایم انتخاب کردم.

او ادامه داد: حضور در جشنواره صلح برلین نخستین فعالیت هنری من در خارج از کشور نیست، پیش از این هم چند نمایشگاه از آثارم در الجزایر، فرانسه و نخجوان برگزار شده و قرار است به‌جز نمایش این 16 تابلو در برلین، یک اثر هم در حضور مخاطبان در این شهر نقاشی کنم.

بدری درباره‌ی ورودش به دنیای هنر نیز اظهار کرد: پس از مجروح شدنم در سال 1360، ساعت‌های استراحتم را به کار کردن با کاردک می‌گذارندم. بیشتر اقوام من گچ‌کار هستند و کار با ماله و کاردک در خانواده ما از گذشته وجود داشته است. همین پیشینه باعث شد از این ابزار برای هنر و نقاشی استفاده کنم و به سبک جدیدی برسم که بعدها در فرانسه به ثبت رسید.

این هنرمند افزود: بیشتر آثارم با موضوع درخت، برگ و طبیعت هستند. من با درخت‌ها رابطه خوبی دارم و با آن‌ها حرف می‌زنم. حتی گاهی خواب آن‌ها را می‌بینم. این ارتباط نزدیک روی نقاشی‌هایم نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بیشتر روی این موضوع تمرکز کنم.

به گزارش ایسنا، جشنواره صلح برلین از 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه در شهر برلین و با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N809792

وبگردی