آفتاب

آخرین تلاش های رهبران احزاب انگلیس برای جلب نظر رای دهندگان

آخرین تلاش های رهبران احزاب انگلیس برای جلب نظر رای دهندگان

در حالی که تنها 4 روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی در انگلیس باقی مانده، رهبران احزاب رقیب در تلاش هستند تا آرای رای دهندگانی را که تاکنون تصمیم خود را نگرفته اند، بدست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دیوید کامرون نخست وزیر و رقبای انتخاباتی اش در روز یکشنبه در تجمعات مختلف در خصوص انتخابات سراسری هفتم می شرکت و سخنرانی کردند. به نظر می رسد که این انتخابات غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات در طول دهه های گذشته در انگلیس باشد.

بیشتر نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که حزب حاکم محافظه کار و حزب کاگر مهم ترین رقیب آنها شانه به شانه یکدیگر حرکت کرده و هریک بین 30 تا 35 درصد از آرای انتخاباتی را بدست خواهند آورد. اگر هیچ یک از این 2 حزب نتواند اکثریت کرسی های پارلمان را بدست بیاورد، باید دولتی ائتلافی تشکیل شود.

دیوید کامرون در یک سخنرانی برای فعالان حزب محافظه کار تاکید کرد که «تنها گزینه» نخست وزیر آن است که قدرت را با حزب کارگز یا حزب ملی جدایی طلب اسکاتلند تقسیم نکند. طی روزهای اخیر دیوید کامرون و دیگر رهبران حزبی «خطوط قرمز» خود را درباره برخی از مسائل عنوان کرده و تاکید کرده اند که درباره آنها با هیچ حزبی وارد مصالحه در جهت تشکیل دولت نخواهند شد.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرده است که اگر حزب محافظه کار بار دیگر در انتخابات پیروز شود، وی در مورد برگزاری یک رفراندوم عمومی درباره پیوستن یا خارج از شدن از اتحادیه اروپا با دیگر احزاب چانه زنی نخواهد کرد. وی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود که انگلیسی ها باید تصمیم خود را برای ادامه حضور یا خارج شدن از اتحادیه اروپا تا سال 2017 بگیرند.

کامرون در این خصوص تاکید کرد: من نخست وزیر دولتی نخواهم شد که همه پررسی ادامه حضور یا خروج از اتحادیه اروپا را برگزار نکند. وی همچنین از هواداران دو حزب کوچک تر استقلال بریتانیا و لیبرال دموکرات خواسته است تا به جای این احزاب از حزب محافظه کار حمایت کند تا وی همچنان بتواند به عنوان نخست وزیر به فعالیت هایش ادامه دهد.

از طرف دیگر «اد میلیبند» رهبر حزب کارگز نیز بر وعده های خود به ویژه کنترل مهاجرت و ارتقای استانداردهای زندگی کارگران تاکید کرده است.

 

کد N809787

وبگردی