آفتاب

انتقاد العالم از جریان یک سویه خبری غرب در قبال تحولات منطقه

انتقاد العالم از جریان یک سویه خبری غرب در قبال تحولات منطقه

مدیر شبکه خبری العالم مأموریت اصلی این شبکه خبری را مقابله با جریان یک سویه خبری غرب و هم‌پیمانان آن در منطقه دانست و گفت: شبکه خبری العالم یکی از بانفوذترین رسانه‌های تاثیر گذار در امر اطلاع‌رسانی است که این امر موجب خشم رسانه‌های غربی و سعودی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید احمد سادات، مدیر شبکه خبری العالم اعلام کرد: مخاطبان اصلی این شبکه خبری عرب‌زبانان در منطقه خاورمیانه، اروپا، استرالیا و آمریکا هستند و تلاش می‌شود با اطلاع‌رسانی سریع و توأم با دقت و صحت، انحصار خبری غرب شکسته شود و با ایجاد همدلی بین مسلمانان و واکاوی نقاط ضعف و قوت آن‌ها، مسائل مسلمانان در سطح جهان اسلام و کشورهای اسلامی بطور شفاف و واقعی انعکاس یابد.

وی گفت: ما قرائتی متفاوت از فعالیت سایر رسانه‌های خبری و خبررسانی در امر اطلاع رسانی داریم که این وظیفه خبری براساس صداقت، شفافیت و زاویه دید مردم منطقه و پیوند‌های اسلامی شکل می گیرد و مخاطبان بخش های خبری العالم به خوبی متوجه تناقض‌گویی‌ها در میان دیگر رسانه‌های غربی و عربی هستند.

مدیر شبکه خبری العالم با اشاره به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی در لبنان و سکوت خبری رسانه‌هایی مانند آسوشیتدپرس، الجزیره، العربیه و سی.‌ان‌.‌ان در این زمینه، افزود: اما شبکه خبری العالم با اقتدار و حضور میدانی در صحنه های نبرد، موفق شد با ارسال گزارش‌های لحظه به لحظه، به‌عنوان یک منبع خبری موثق حقایق جنگ را منعکس کرده وتأثیر فراوانی در افکار عمومی بر جای گذارد.

وی افزود: عملکرد این شبکه خبری در جنگ 22 روزه غزه نیز باعث نگرانی شدید رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای محافظه‌کار منطقه شد.

مدیر شبکه العالم با بیان این که اوج‌گیری بیداری اسلامی سبب جهت‌گیری و روشن شدن خط‌ و مشی رسانه‌ها در منطقه شده است، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ما با جبهه‌بندی‌های خاصی روبرو هستیم؛ به‌ طوری که اکنون رسانه‌های مقاومت که به لایه‌های مردمی، انقلابی و حزبی نزدیک‌ترند در مقابل رسانه‌های غربی، صهیونیستی و عربی قرار‌ دارند که نحوه پوشش اخبار و جهت‌گیری تحلیل‌های این رسانه‌ها، همسو با سیاست‌های منطقه‌ای جبهه مقابل متشکل از حکومت‌های دست‌نشانده و مرتجع عرب به سردمداری عربستان است.

سادات در ادامه با اشاره به بحران ساختگی در سوریه گفت: بحران کنونی در این کشور توطئه‌ای عربی، غربی و صهیونیستی است که شرایط حضور تروریست‌های تکفیری از 80 کشور را در سوریه فراهم کرده‌اند تا محور مقاومت را تضعیف کنند و رسانه‌های ارتجاعی عرب مانند الجزیره، العربیه و بنگاه‌های خبرپراکنی بین‌المللی و غربی نیز به این بحران‌آفرینی شتاب دادند.

وی افزود: شبکه العالم به همراه برخی رسانه‌های همسو از جمله المنار، المیادین و برخی دیگر از رسانه‌های محلی لبنانی، عراقی و سوری موفق شد به رغم خبرسازی‌ها و تولید فیلم‌های هالیوودی و خروج از دایره حرفه‌ای و توطئه غربی-عربی، افکار عمومی منطقه و جهان را در جهت صحیح اطلاع‌رسانی از تحولات سیاسی معطوف کند.

انتهای پیام

کد N809770

وبگردی