آفتاب

سرکرده داعش در طرابلس لبنان بازداشت شد

سرکرده داعش در طرابلس لبنان بازداشت شد

اخبار رسيده از بيروت پايتخت لبنان حاكي از آن است كه سرکرده گروه تروريستي-تكفيري داعش در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان بازداشت شده است.

به گزارش مهر، نيروهاي امنیتی لبنانی از کشته شدن و بازداشت چند تروریست در شمال لبنان خبر دادند. نيروهاي امنيتي همچنین یک انبار سلاح و مهمات را در مناطق شمالی لبنان کشف و ضبط کردند. در همين راستا شبکه تلویزیونی المنار لبنان گزارش داد که ارتش این کشور در يک عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق به دستگیری چندین تروریست داعشی در شمال این کشور شده است.
در این عملیات مقادیر زیادی سلاح سرد و گرم اعم از اسلحه، کلت و گلوله مربوط و تعدادی بمب دست‌ساز که برای انفجار در نقاط پرجمعیت آماده شده بود کشف شد. در این عملیات سرکرده گروهک تروريستي داعش در آن منطقه، توسط ارتش لبنان دستگیر شد. پس از دستگیری این فرد تروريست، مشخص شد که وی هماهنگ کننده ورود تروریست ها به لبنان بوده است.
چندی پیش، اداره اطلاعات ارتش لبنان، 4 تروریست از جمله سر کرده آنان ملقب به «ابو هریره» را به همراه سه تبعه سوریه در منطقه «عکار» در شمال لبنان بازداشت کرد. در بیانیه ارتش لبنان آمده: بازداشت شدگان عبارتند از «عبدالمنعم رعد الزعبی» (ملقب به ابوهریره) و همدستان سوری‌اش يعني «أحمد خالد الجلخ»، «أسامه محمد حسين» و «ابراهيم محمد الزعبی».
طبق این بیانیه، در این عملیات، ارتش لبنان موفق شد یک سرهنگ فراری به نام «عبد المنعم محمود خالد» را به همراه سه تروریست دیگر به نام های «خالد محمد سعد الدين»، «كامل محمد سعد الدين» و «غداف محمد سعد الدين» بازداشت کند.

کد N809750

وبگردی