آفتاب

محجوب: راهپیمایی روز کارگر نقطه عطف بیان خواسته‌های صنفی بود

محجوب: راهپیمایی روز کارگر نقطه عطف بیان خواسته‌های صنفی بود

رییس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز کارگر بعد از 8 سال ابراز امیدواری کرد که این راهپیمایی نقطه عطفی برای بیان خواسته‌های اصناف مختلف به ویژه کارگران باشد.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: علی رغم نامهربانی‌هایی که در سنوات گذشته با کارگران وجود داشت امسال راهپیمایی روز کارگر بالاخره برگزار شد و ما امیدواریم این راهپیمایی نقطه عطفی برای بیان درخواست‌های صنفی توسط همه اقشار باشد تا همه کسانی که درخواستی دارند بتوانند همان گونه که در قانون برنامه پنجم آمده اعتراضات صنفی شان را مطرح کنند.

وی افزود: روز کارگر هم مناسبتی برای گرامیداشت روز جهانی کارگر است و هم یادآوری اهم خواسته‌های کارگران که البته امسال ما اصل انجام راهپیمایی را هدف قرار دادیم و تمرکز ما بر این بود که کارگران حق دارند برای بیان خواسته‌هایشان مثل همه اقشار و اصناف دیگر راهپیمایی کنند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه در راهپیمایی روز کارگر مختصری از خواسته‌های کارگران بیان شده تصریح کرد: البته مزاحمت‌هایی وجود داشت. ما انتظار داشتیم با توجه به اینکه جمعیت قابل ملاحظه‌ای در این راهپیمایی حضور یافتند با کسانی که صرفا نگاه صنفی دارند و شب و روز برای تولید کشور زحمت می‌کشند مهربانانه تر برخورد شود.

محجوب با تاکید بر اینکه بیان خواسته‌های کارگران می تواند در توجه به مطالبات آن‌ها موثر باشد خاطرنشان کرد: آقای روحانی در همایش کارگران به خوبی مسائل کارگران را مورد توجه قرار داد و دستور پیگری مطالبات را داد و ما امیدواریم همین رویکرد در دستگاه‌ها و مسئولین مرتبط هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N809640

وبگردی