آفتاب

اراذل و اوباش هرمزگان شناسنامه‌دار می‌شوند

اراذل و اوباش هرمزگان شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان از ثبت اطلاعات و شناسنامه‌دار شدن اراذل و اوباش، مجرمین و مرتکبین به جرائم خاص استان در راستای کاهش، پیشگیری، مبارزه، برخورد و کنترل مجرمین حرفه‌ای و پاکسازی مناطق و محلات آلوده در سطح استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق اکبری» در نخستین جلسه‌ی ستاد رسیدگی و مبارزه با جرائم خاص در سال جاری، به استناد آئین‌نامه جرائم خاص گفت: جرائم خاص شامل اراذل و اوباش است که با قمه، چاقو یا سلاح گرم مبادرت به تظاهر و قدرت نمایی می‌کنند که خود موجبات سلب آسایش و آرامش جامعه و افراد را فراهم می‌آورند و از دیگر موارد آن سارقین مسلح و حرفه‌ای و زورگیران است که باعث رعب و وحشت در جامعه می‌شوند.

وی افزود: هم‌چنین افرادی که اقدام به آدم‌ربایی و متجاوزین به عنف و واردکنندگان، تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان حرفه‌ای موادمخدر و نیز عناصر واسط قاچاقچیان عمده موادمخدر هم‌چنین کسانی که در قالب مصرف‌کننده، واردکننده، توزیع‌کننده و تولیدکننده مشروبات الکلی باشند و با تشکیل باندهای فساد و فحشاء و تجاوز به عنف، اسیدپاشی، سرقت و درگیری، قاچاق مواد سوختی، دارو و اسلحه و مهمات و ارز تخلفات کلان مالی، ارتشاء، اختلاس، خیانت در امانت، پولشویی، کلاهبرداری اقدام و تبانی علیه امنیت ملی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، اعمال نفوذ و تحصیل مال نامشروع، تبانی در اموال دولتی و شکار حیوانات وحشی کمیاب را شامل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در جلسه اخیر فرماندهان انتظامی کشور که در خصوص امنیت فرموده بودند، گفت: یکی از مقوله‌های امنیت، امنیت روانی در جامعه است که مورد تأکید معظم له است.

وی گفت: امنیت روانی همان داشتن حس امنیت در جامعه است که باید باهم باشد و باید این دو را به موازات هم بالا ببریم که خود موجب ارتقاء امنیت کشور، استان و شهروندان است چون باعث سلامت روح و روان و زمینه‌ساز فعالیت‌های مثبت دیگر اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر فعالیت‌های مفید اجتماعی را شامل می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: این ستاد از ستادهای فوق العاده مهم و اثرگذار است که خود موجبات کاهش جرم، پیشگیری، مبارزه، برخورد و کنترل مجرمین را به همراه دارد.

انتهای پیام

کد N809637

وبگردی