آفتاب

رهبر کره‌شمالی متعهد به پرتاب ماهواره‌های بیشتر به فضا شد

رهبر کره‌شمالی متعهد به پرتاب ماهواره‌های بیشتر به فضا شد

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گزارش دادند، رهبر این کشور علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی متعهد شد به منظور تبدیل کردن کشورش به یک قدرت فضایی، «ماهواره‌های» بیشتری را پرتاب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در جریان بازدید از مرکز تازه تاسیس فرماندهی و کنترل ماهواره‌ای از دانشمندان خواست تا به منظور بهتر جلوه دادن کره‌شمالی به عنوان یک قدرت فضایی، سخت‌تر تلاش کنند.

وی افزود: جایگاه کره‌شمالی به عنوان یک تولیدکننده و پرتاب‌کننده ماهواره با وجود انکار نیروهای متخاصم بدون تغییر باقی‌مانده و هرگز از تحولات فضایی‌اش دست برنمی‌دارد و مهم نیست که چه کسی با این مساله مخالف است.

کیم جونگ اون در جریان بازدید از مراکز «اداره ملی توسعه هوافضا» گفت: کره‌شمالی به توسعه تکنولوژی فضایی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی ادامه خواهد داد. توسعه صلح‌آمیز فضایی گزینه‌ای است که از سوی حزب ما، مردم و حق قانونی این کشور انتخاب شده است.

این مرکز فرماندهی 13 هزار و 770 متر مربعی یک سکوی پرتاب را برای پرتاب ماهواره‌های متنوع فراهم می‌کند.

کیم جونگ اون گفت: با زمان‌بندی‌ها و مکان‌های تعیین شده از سوی حزب حاکم ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب خواهند شد.

کره‌شمالی در دسامبر سال 2012 میلادی ماهواره‌ای را به فضا پرتاب کرده و آن را به عنوان پروژه علمی صلح‌آمیز توصیف کرد.

اما سازمان ملل این اقدام را به عنوان یک آزمایش موشک بالستیک که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع اعلام شده، محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N809629

وبگردی