آفتاب

بحران در حزب ضد ریاضت اقتصادی اسپانیا

بحران در حزب ضد ریاضت اقتصادی اسپانیا

حزب ضد ریاضت اقتصادی اسپانیا موسوم به "پودموس" در حالی که با بحرانی داخلی بر سر راهبردش مواجه است، قصد دارد تا بار دیگر محبوبیت خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کناره گیری شگفت‌انگیز خوآن کارلوس موندرو، یکی از موسسان حزب پودموس، اختلافات درون این حزب را پیش از برگزاری انتخابات محلی و منطقه‌ای در 24 مه و انتخابات پارلمانی در پایان سال جاری میلادی را در معرض توجه قرار داده است.

این نخستین بحران حزب ضد ریاضت اقتصادی اسپانیا از زمان تاسیسش در سال 2014 در حالی رخ داده که حزب راست میانه "شهروندان" اعتماد رای دهندگان را که خواهان پایان دادن به سلطه دو حزب اصلی اسپانیا هستند، به خود جلب کرده است.

موسس حزب پودموس چند ساعت پیش از استعفایش از حزب گفت: در قلب حزب تنش وجود دارد.

این حزب که با حزب ضد ریاضت اقتصادی سیریزای یونان در ارتباط نزدیک است همه اکنون موافقت کرده تا با بانکدارها گفت‌وگو کند و برخی از مواضعش را نرم کند.

منتقدان حزب پودموس که به معنای "ما می‌توانیم" است، این حزب را به تامین مالی از جانب ونزوئلا و نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشورمتهم می‌کنند، ادعایی که این حزب آن را رد می‌کند.

همچنین موسس پودموس مشاور سابق هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق ونزوئلا بوده است.

در نظر سنجی اخیر موسسه Myword مستقر در اسپانیا مشخص شد که پودموس در پی دو حزب اصلی اسپانیا و حزب "شهروندان" گام بر می‌دارد.

انتهای پیام

کد N809613

وبگردی