آفتاب

واشنگتن: ایجاد مناطق حائل در سوریه نیازمند بازنگری در سیاست آمریکاست

واشنگتن: ایجاد مناطق حائل در سوریه نیازمند بازنگری در سیاست آمریکاست

جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایجاد مناطق حائل یا پرواز ممنوع در سوریه، پیامدهای نظامی، انسانی و اقتصادی بزرگی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه روسیا الیوم، جف راتک، جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی مطبوعاتی با اشاره به پیامدهای ایجاد مناطق حائل در سوریه گفت: این مساله نیازمند بازنگری در سیاست آمریکا در قبال سوریه است.

خالد خوجه، رئیس مخالفان سوریه پنج شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود برای ایجاد "مناطق امن" در داخل خاک سوریه تلاش کند.

خوجه در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط گفته بود: واشنگتن تمام تلاش خود را برای ایجاد راهکاری برای تشکیل مناطق امن در سوریه انجام می‌دهد و ما شاهد فعالیت‌های آمریکا در این زمینه هستیم. از جزئیات این راهکارها خبر نداریم اما دریافته‌ایم که واشنگتن در حال حاضر در راستای کمک به ایجاد مناطق امن در سوریه و توقف بمباران‌ها تلاش می‌کند.

راتک افزود: آموزش مخالفان میانه رو سوریه به زودی آغاز خواهد شد و در حال حاضر آخرین مراحل مقدماتی آموزش و اعطای سلاح به مخالفان در دست انجام است. آمریکا به حمایت خود از مخالفان میانه رو سوریه ادامه می‌دهد تا بتواند با گروه‌های تندرو در سوریه مقابله کند.

همزمان با این اظهارات راتک، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای انجام مذاکرات جداگانه با طرف‌های مختلف سوریه تلاش می‌کند. این مذاکرات روز دوشنبه آینده در ژنو آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N809576

وبگردی