آفتاب

عفو بین‌الملل: مصر از دادگاه‌ها و زندان‌ها برای ارعاب روزنامه‌نگاران استفاده می‌کند

عفو بین‌الملل: مصر از دادگاه‌ها و زندان‌ها برای ارعاب روزنامه‌نگاران استفاده می‌کند

عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که مقامات مصری از دادگاه‌ها برای ترساندن روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، عفو بین‌الملل که مقر آن در نیویورک قرار دارد در گزارش خود اعلام کرد: چندین روزنامه‌نگار از دوره‌های طولانی بدون هیچ‌گونه اتهامی یا محاکمه‌ای بازداشت شده‌اند که از جمله آنها تصویربرداری به نام «شوکان» است که از 600 روز پیش در بازداشت به سر می‌برد.

گروه‌های حقوقی اعلام کرده‌اند که اقدامات دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور به منزله از بین بردن کامل آزادی بیان است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: هر کس سخنی خلاف نظر مقامات مصری کنونی بگوید یا از دولت انتقاد کند یا نقض حقوق بشر را فاش کند به زندان می‌افتد و بیشتر مواقع بدون اتهام یا محاکمه همچنان در بازداشت می‌ماند.

دیده‌بان حقوق بشر اسامی 18 روزنامه‌نگار و اصحاب رسانه که در بازداشت به سر می‌برند و ده‌ها تن دیگر را که مورد بازجویی قرار گرفته‌اند در گزارش خود آورده است.

در همین حال وزارت خارجه مصر در واکنش به این گزارش اعلام کرد که روزنامه‌نگاران با حکم دادستانی کل و براساس اقدامات قانونی بازداشت می‌شوند.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که هیچ کس به عنوان یک روزنامه‌نگار هدف قرار نمی‌گیرد و چنین اتهاماتی سخنانی پوچ و بیهوده است.

انتهای پیام

کد N809183

وبگردی